bremsepedal hænger hyundai i30

Hej Alle

Min bremsepedal hænge når jeg kun trykke 1 cm ned, bremselyse er stadigvæk aktiv og jeg kan mærke den bremse lidt. Hvis jeg trykker på pedalen springer den helt tilbage efter, men jeg kan også trykke den tilbage med min fod bag pedalen.

Har prøvet at smøre den fjeder som er på pedalen men den viker ikke som om den hænge eller er dårlig.

Alle min calibre virker godt og når man har dem af kan man nemt trykke stemplet tilbage og alt er smurt og bremsevæske er skiftet og udluftet. Men fejlen er der stadigvæk.

Min bil er en Hyundai i30 1,6 dielsel fra 2011 garantien er stoppet.

Håber der er nogle der kan hjælpe

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er sikkert ikke caliberens stempler men åget, der skal glide frem og tilbage der ikke er smurt længe. Det kan også være slavecylinderen. Er der væske nok på?

 

Hej Alle

Jeg skulle gerne have smurt alt lokalt ved hjulene, glider åget, skiver og klodser er nye og håndbremse tromel bagpå er skilt ad og renset (det er kabel) så har ikke noget med mit problem at gøre.
Jeg lidt på om det er hovedbremsecylinderen der hænger måske bremseforstæker. Virker bare lidt mærkeligt at det kun er når jeg sjat bremser at den ikke kommer helt ud igen.

Mvh Martin S Malle
Ja det kunne tyde på hovedcylinder, eller bremseforstærker..
Er det ens uanset om motoren er startet eller ej?
Det kunne måske også være det leje bremsepedalen drejer rundt i..
Har du prøvet at åbne en udluftningsskrue, om problemet stadig er der?

Vi prøver igen, i morgen --
Æhhh en paranteser: har en I30 ikke skiver bag?

 

Hej Alle

fejlen er periodisk, men det virker kun som det er med tændt motor, jeg har i dag haft bremsepedal fra koblet det stempel som går ud til bremseforstærker og hovedbremsecylinder og kan ikke mærke at pedalen skulle have noget der kørte dårligt. tipet med udluftnigskruen skal det være når fejlen er der, skal siges at den kommer helt tilbage der går bare noget længere tid feks. 10 hvilket er meget hvis man skal starte igen.

Med hensyn til tromel bremse, er det kun bagbremsen bag på som har en indvendig tromel i skiven til håndbremse. ellers alm. skivebremse bagpå også.

mvh Martin Malle
Annonce
Hvis fejlen kun er med tændt motor, så prøv at stoppe motoren, om pedalen så kommer helt tilbage..
Umiddelbart kunne det godt tyde på, at det er bremseforstærkeren der driller...

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Alle

Har i dag prøvet at slukke motor når fejlen kom, den hænger stadig i bremsen. Kan man så udelukke bremseforstærker.

Mvh Martin S Malle
Hej.
Nu må I rette mig hvis der er kommet noget nyt til, men som jeg har lært det så er der ingen returfjeder i calibre eller bremseåg, så uanset deres tilstand så kan det ikke stamme derfra. Der er som regel to fjeder inde i hovedcylinderen. som skal skubbe stemplerne tilbage. Men jeg synes at som det er beskrevet så lyder det til at der er noget som hindre selve pedalen i at komme det sidste stykke tilbage. Siden den slipper når den får et extra skub.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Sidder der ikke en tilbagetræksfjeder oppe inder instrumentbrættet, hvor pedalerne hænger. Den kan være knækket. Og .... Ja, det er vel ikke måtten der hænger i

 

Skrevet af uldal på 11-10-2016 15:02
Sidder der ikke en tilbagetræksfjeder oppe inder instrumentbrættet, hvor pedalerne hænger. Den kan være knækket. Og .... Ja, det er vel ikke måtten der hænger i

 

Jeg tror osse at det er noget med den returfjeder eller et eller andet der sidder og blokerer. Den med måtten har jeg faktisk prøvet, men med en koblingspedal. Den kommer jo længere ned. Uanset resten af systemet så skal pedalen gå tilbage af sig selv.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis