bremsepedal hænger hyundai i30

Hej Alle

Min bremsepedal hænge når jeg kun trykke 1 cm ned, bremselyse er stadigvæk aktiv og jeg kan mærke den bremse lidt. Hvis jeg trykker på pedalen springer den helt tilbage efter, men jeg kan også trykke den tilbage med min fod bag pedalen.

Har prøvet at smøre den fjeder som er på pedalen men den viker ikke som om den hænge eller er dårlig.

Alle min calibre virker godt og når man har dem af kan man nemt trykke stemplet tilbage og alt er smurt og bremsevæske er skiftet og udluftet. Men fejlen er der stadigvæk.

Min bil er en Hyundai i30 1,6 dielsel fra 2011 garantien er stoppet.

Håber der er nogle der kan hjælpe

 

Hej Alle Min bremsepedal hænge når jeg kun... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle

Jeg har haft pedalen af for at se om den skulle køre godt eller skidt, men den virker som om den er ok sider med en fjeder som virker fint. Måtten sider ikke i klemme. Jeg prøvede i morges at slukke bilen når den hang imens jeg kørte, det ændrede ikke noget. Så mit spørgsmål er det de 2 fjedre i hovedbremsecylinderen som skal presse pedalen retur. altså skift hovedbremsecylinder.

Mvh Martin S Malle
Hej Alle

Jeg skiftet bremsevæske, dog var fejlen før dette. Har selvfølgelig fyldt op løbende som jeg udluftede og efterset bagefter. Jeg har næsten bestemt mig for at prøve at skifte hovedcylinder. Skal bare have tid til det (weekend)

Tak for indput gode råd. Jeg vil vende tilbage om det virker.

Mvh Martin S Malle
Hvis det er inde i bremsecylinderen så skal der være frigang i pedalen. Men er det en hydraulist bremselyskontakt? hvis det er det så kan det være cylinderen . Ellers tror jeg ikke at det er den altså hovedcylinderen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej alle

Har i dag skiftet bremseforstærkeren. Det virker til at virke nu. Den blev skiftet ud fra flg logik.

1 Pedal frakoblet bremsecylinder, bremsestempel i bremseforstærker skulle stadigvæk hivet ud.
2 På tegninger så det ikke ud til at bremseforstærker og hovedbremsecylinder aksel sad fysik sammen.
der med kan man ikke trække både bremseforstærker og hovedbremsecylinder tilbage manuelt. Men den slap bremserne når man hev bremseforstærker stempel tilbage.
3 Pillede vacum af bremseforstærker og pedalen hang aldrig.
4 konkludere at det måtte være en retur luft omkring stempel i bremseforstærker som var defekt

Tak for alle gode råd/indput

glad for min bil igen. Med venlig hilsen Martin

Hej alle

Har i dag skiftet bremseforstærkeren. Det virker til at virke nu. Den blev skiftet ud fra flg logik.

1 Pedal frakoblet bremsecylinder, bremsestempel i bremseforstærker skulle stadigvæk hivet ud.
2 På tegninger så det ikke ud til at bremseforstærker og hovedbremsecylinder aksel sad fysik sammen.
der med kan man ikke trække både bremseforstærker og hovedbremsecylinder tilbage manuelt. Men den slap bremserne når man hev bremseforstærker stempel tilbage.
3 Pillede vacum af bremseforstærker og pedalen hang aldrig.
4 konkludere at det måtte være en retur luft omkring stempel i bremseforstærker som var defekt

Tak for alle gode råd/indput

glad for min bil igen. Med venlig hilsen Martin

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis