Stik kontakter og lys i skur

Hej med jer - Jeg håber der er én med lidt elektriker snilde der kan hjælpe mig.

Jeg skal have trukket strøm ud til mit nye skur til både lamper og udtag. Jeg kan simpelthen ikke greje hvordan jeg skal trække ledningerne. Jeg har lavet en skitse til en tegning, men håber der er nogen som kan hjælpe med at tegne de sidste streger på tegningen, så jeg kan se hvordan det skal tilsluttes inkl lus etc. - Den røde er fasen.

Som i kan se så skal der også trækkes til et andet udtag og en lampe et andet sted. Det tror jeg godt jeg kan finde ud af, hvis bare jeg fik lidt hælp til den første kontakt hvor strømmen kommer ind.

Håber meget der er én der kan hjælpe.

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

undskyld den elendige kvalitet, det er loge lavet hurtigt på en tablet.

giver det mening?


 

Husk nu lige at trække jord med rundt. Og bruge korrekt materiel (kapslingsklasse).
Her viser jeg så min uvidenhed igen - Hvad mener du med kapslingsklasse? - Er det de rette kabler du mener?
Nej der menes om dine afbrydere og stikkontakter skal være normaltætte eller stænktæt altså IP20 eller IP45. Hvis dit skur er lukket kan du bruge normaltæt IP20 materiel. Kablet skal selvfølgelig være 3*1,5 mm2 PVIKJ eller lignende.

fase
Annonce
Ahh - tak - Skuret er nok mest et værksted, der er isoleret til at være frostsikkert. Så jeg formoder at jeg kan bruge standard indendørs komponenter. Tusinde tak for hjælpen til jer alle.
Når man laver el skal man ikke formode noget. Man skal lave det rigtigt !!!!!!

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
;-)
Når vi snakker kapslingsklasse så handler det om materiellet sidder et sted hvor det kan blive udsat for regn eller vand sprøjt. Hvis det du skal sætte ip er indenfor i et skur/værksted så er det helt almindelige materiel godt nok.
Tusinde tak for alle jeres svar :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis