Hul mellem dør og karm

Er ved at renovere huset. Da vi tager gerigterne af, er der hul mellem dør og karm alle steder indendørs. Hvad lukker man hullerne mellem dør og karm med? Jeg havde først tænkt bare at putte isolering i, for at gøre det mere lydtæt. En sagde at man skal bruge PE skum, men det ser noget giftigt ud, så det vil jeg ikke have indendørs..
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder pu skum og kan IKKE anbefales til det formål da det kan skubbe karmen skæv der skal blot alm isolering i vælger man at bruge pu skum skal der sættes et bræt på tværs imellem de lodrette karmstykker eller bliver de skæve, der er ikke noget farligt i at bruge det indendørs, men igen brug alm isolering
Tror bare jeg smider normal isolering i. Det er nok også bedre for miljøet.
almendelig isolering, også en akrylfuge. Så får du en god lyd isolering.
Jeg er lidt i samme situation, så tillader mig at spørge her også. Jeg vil opsætte indvendige døre uden gerigter. Så jeg skal have tilpasset murhullet så der er 1 cm i forhold til udvendige mål på karmsæt, denne bliver så fuget. Jeg bygger en forskalling i træ der matcher og skal fylde noget i. Her havde jeg tænkt mig at bruge 50/50/700 mørtel. Hvad siger i, er det den rigtige blanding til formålet?
Hvorfor ikke bare bruge den karm der skal i med 10 mm flamingo rundt om ?

km
Skrevet af kmflisemester på 09-10-2016 23:40
Hvorfor ikke bare bruge den karm der skal i med 10 mm flamingo rundt om ?

Skrevet af kmflisemester (09-10-2016 19:40 )

Og så brænder PU skum også skide godt :-) Måske en bagtanke man kunne have med når man står og skal vælge mellem rockwool og skum :-)

 
 

 

 

Og flamingo brænder vel også pænt godt ?

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Flamingoen skulle kun tjene som forskalling for at lave en ens fuge :-)

km

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47050' class='af-profile-link'>CSM</a> på 09-10-2016 22:24
Jeg er lidt i samme situation, så tillader mig at spørge her også. Jeg vil opsætte indvendige døre uden gerigter. Så jeg skal have tilpasset murhullet så der er 1 cm i forhold til udvendige mål på karmsæt, denne bliver så fuget. Jeg bygger en forskalling i træ der matcher og skal fylde noget i. Her havde jeg tænkt mig at bruge 50/50/700 mørtel. Hvad siger i, er det den rigtige blanding til formålet?


Du skal ikke bruge mørtel mellem mur og dørkarm. Der skal du fuge med en akryl fuge. Enten med. rigtig bagstop eller isolering bagved fugen.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis