Gas kogeplade

Hej!
Jeg overvejer at købe en gaskogeplade til flaskegas.Men de fleste har pico tænding. Er det muligt at tænde for gassen manuelt,uden at tilslutte den elektriske tænding?
Mvh. Lotte

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pico tændingen skal ikke tilsluttes nogen steder, så hvorfor ikke bare bruge den. Pico tændingen genererer selv strømmen til tænding af gassen.

fase
Det kommer vel an på. Piezo tænding er det ikke noget med en krystal som skal påvirkes mekanisk? som i en lighter når man trykker ned på den. På nogle gaskoge plader sad der ganske rigtigt en knap som man rtykkede på for at tænde. Men på vores kogeplade (5blus) skal der 240v til at lave gnisten.
Men til Lotte. Det er ikke noget problem at tænde for gassen selv om strømmen er gået. Så du kan godt købe selv om det er til 240v.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Fabrin
Det så ellers ud til at de ledninger der sidder på apparatet skulle forbindes,for at få tændingen til at virke. Håber du har ret.
Kovas
Vil du mene at jeg kan tænde for gassen,uden at tilslutte de medfølgende ledninger?


 

Hvis der ledninger til kogepladen, er jeg ikke sikker på, at den er med piezoelektrisk tænding. Du kan altid tænde for blusset med en tændstik eller et fyrtøj til stearinlys. Det fyrtøj, jeg omtaler, har i øvrigt piezoelektrisk tænding .


fase
S.Fabrin
Tak for dit svar,jeg tager chansen,og bruger det fyrtøj jeg har( det knitrer når man tænder,så det er nok piezoelektrisk).

 

Hej.
Ja vores kogeblus kan tændes med en tændstik hvis strømmen er gået. Inden elektrikkeren kom brugte vi det uden eltilslutning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis