Indstilling af Valliant Gasfyr

Hej,

Vi har overtaget en ejendom hvor der er et nyere Valliant-gasfyr. Det kører perfekt, men problemet er bare lige at finde hoved og hale i alle de indstillinger der er på fyret og den tilhørende styring. Jeg har hentet manualer ned, men synes fortsat det er en kende forvirrende. Fyret er en Ecotec Classic fra 2007 og styringen er en VRC410. Jeg kan ud fra manualen forstå at sidstnævnte kan en hel del smart, bla. indstille ud fra vejrforhold mm. - og alle disse muligheder forvirrer mig en smule. 


Pt. har den stået på noget "kalender"-styring af en art siden vi har overtaget ejendommen, hvor den har nogle tidsintervaller indkodet. De står pt. på 6.0-8.30, 12.00-14.00 og 17.30-22.00 mandag-søndag. Virker dette fornuftigt nok, og hvad betyder det reelt set - for umiddelbart lader det til at den også sender varme ud i radiatorerne udenfor disse tidsrum.

Huset er en meget velisoleret 3-plans hus, hvor fyret er placeret i kælderen. Vi er ikke varmenarkomaner, og har det bedst ved en temperatur på ca. 21-22 grader - lidt lavere i soveværelset. 

Eer der nogle som har erfaringer med sådan en model eller noget lignende, og kort kan opsummere hvad den kan af smarte finesser, og ikke mindst hvordan man lettest muligt finder ud af hvilke indstillinger der passer bedst til ens behov. 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis