Halv-defekt induktionskogeplade

Hej

Vi har en Blomberg induktionskogeplade 80x50 der pludselig kun virker i den højre side. Det er som om den ikke kan registrere gryden på nogen af felterne i den venstre side. Når jeg placerer en gryde på en zone på venstre side blinker displayet blot (normalt stopper den med at blinke når den registrerer en gryde/pande)

Og ja - jeg er sikker på at gryden kan anvendes til induktion :-)

Der er strøm til kogepladen i begge sider så det skyldes ej heller defekte sikringer....

Jeg ved ingenting om induktionsplader, men da en ny er ret dyr prøver jeg lige herinde først.

Hvad kan fejlen skyldes? Kan det betale sig at ringe efter eksempelvis hvidevareservice (det afhænger selvfølgelig af fejlen, men hvad mener i? Har i nogen erfaringer med lignende situationer?)

På forhånd tak.

 

Mvh Henrik

Hej Vi har en Blomberg induktionskogeplade 80x50... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Henrikhp på 12-10-2016 21:27
Nej, ikke ifølge de skemaer jeg har kunne finde:

gul = 4
Brun = 1
Sort = multiplikationsfaktor 1 (dvs gang 41 med 1)
Guld = 5% tolerance

 

 

Ja det er rigtigt 41 ohm  

 


Vi prøver igen, i morgen --
Det virkede IKKE at lodde nye modstande på så jeg opgav det originale styremodul og gik på jagt efter et nyt.

Efter lidt research købte jeg en anden model kogeplade der indeholdte samme styremodul og udskiftede den. Reserve-kogepladen kostede mig 450 kr og nu har jeg en printplade i reserve såfremt fejlen skulle opstå igen.... :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis