Overgangs-profil til skæv bundstykke

Halløj

Jeg skal ha lagt ny parket gulv i stuen. Men jeg er ikke sikker på, at afslutningen ved terrassedøren vil blive så pæn. Når jeg måler efter, vil der i siderne af døren blive ca. 10mm fald fra gulvet til bundstykket. Men på midten er der hele 15mm fald. Bundstykket i terrassedøren bøjer altså 5mm ned på midten.

Jeg regner med at dække overgangen til med en alm. alu profil. Noget lignende den her: LINK

Tror I at sådan en skinne er flexibel nok til at kunne give sig 5mm? Den skulle jo gerne kunne lukke tæt over det skæve stykke.

Det er måske et lidt dumt spørgsmål, for i teorien er det jo bare at købe en og så forsøge. Men jeg kan se at den skal ligges ind under gulvet. Så hvis det ikke virker skal jeg ha gulvet skilt ad igen.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville forsøge at presse bundstykket de 5mm op på midten og lægge en klods under, så det blev der. Hvis det ikke er muligt, kan du formodentligt bukke aluprofilen - det kan prøves hvor de sælger dem.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis