Induktionsplade "halvt" defekt

Hej

Vi har en Blomberg induktionskogeplade 80x50 der pludselig kun virker i den højre side. Det er som om den ikke kan registrere gryden på nogen af felterne i den venstre side.

Jeg ved ingenting om induktionsplader, men da en ny er ret dyr prøver jeg lige herinde først.

Hvad kan fejlen skyldes? Kan det betale sig at ringe efter eksempelvis hvidevareservice (det afhænger selvfølgelig af fejlen, men hvad mener i? Har i nogen erfaringer med lignende situationer?)

På forhånd tak.

Mvh Henrik

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket sikringerne ude i eltavlen?

Vi prøver igen, i morgen --
Som je_ns siger. Kig i din eltavle. Der er gået en sikring. Det er en klassiker
Gid de var så nemt :-(

Jeg prøver lige at uddybe :-)

Der er strøm til hele kogepladen, men den venstre side kan ikke registrere gryden. Det udmønter sig i at den blot står og blinker når jeg placere en gryde på pladen (så snart den registrerer gryden vilden stoppe med at blinke).

For en god ordens skyld skiftede jeg alle sikringer med nogle nye - desværre hjalp det ikke noget :-(

Andre bud?

mvh Henrik
Nå - hermed en opfølgning.

Jeg skilte lortet af og overvejedes situationen lidt. Skiftede de to styremoduler (store printplader) rundt og flyttede derved problemet til den anden side af kogepladen. Herefter købte jeg en anden model kogeplade der indeholdte samme styremodul og udskiftede den. Reserve-kogepladen kostede mig 450 kr og nu har jeg en printplade i reserve såfremt fejlen skulle opstå igen.... :-)
Hej Henrik, jeg har fået samme problem med en Blomberg induktionsplade. Hvilken model har du? Kan du ikke også lade mig vide hvor du skaffede en reserve-kogeplade? Og sidst, hvis vi har samme model, vil du sælge din ekstra elektronik?

LarsB
Hej Lars

Det er ikke så vigtigt med modellen da de alle har samme styremodul. Jeg har sat et link ind til to kogeplader der burde indeholde delene :-) Jeg vil helst ikke af med mit "ekstra-modul" da jeg risikerer at få brug for det samt det faktum at det er "muret inde" i vores kogeø og kun kan komme op såfremt jeg tager kogepladen op.

http://www.dba.dk/soeg/?soeg=blomberg+induktionskogeplade

mvh Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis