Kan ikke udlufte gulvvarmen, da shunten sidder i kælder (under gulvet)

Hej

Jeg har i dag tilsluttet den nye gulvvarme for første gang, og står med et problem. Gulvvarmen er lagt i hele stueetagen, og shunten sidder i fyrrummet i kælderen.

Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne blive et problem med udluftning, men det ser ud til at luften simpelthen bliver i rørene og ikke ryger med ned til shunten (så den kan udlufte) når den sidder ca. ½-1 meter lavere end gulvet.

Findes der en måde at løse det på?

Der er ca. 2 bar tryk på anlæget lige nu, og jeg har ladet cirkulationspumpen køre ca. 1 times tid, men der er stadig luft i returrørene, som ser ud til, ikke at forsvinde af sig selv.

Hej Jeg har i dag tilsluttet den nye gulvvarme... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil føre fremløb til din shunt (og retur) op og vende under kælderloftet, med en udlufter monteret.

Som det er lavet, så virker dine automatudluftere på fordelerrørene overhovedet ikke, - da afgang fra fordeler er vendt på hovedet, så enhver lille lufboble i dit system der kommer forbi gulvvarmeshunten vil forsvinde op og parkere sig i en af gulvvarmeslangerne.
Hvilket giver fine muligheder for tilbagevendende gennemskylninger for at presse luft ud af slangerne, når der igen igen mangler varme i en kreds.

Så derfor, da dine slanger er for korte til at flytte på shunt og fordeler, så ville jeg lave en luftfælde på fremløb og retur til shunten, - for at forebygge fremtidige problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis