søjler og overligger til fritstående port

Hej Alle

Jeg søger lidt hjælp angående en port jeg gerne vil lave ind til min have.

I dag er der en muret væg, i 2,5-3 meters højde og 3,5 meter bred, med en dør i som adskiller haven fra indkørsel/vej. Jeg kunne dog godt tænke mig at lave en port i stedet så jeg kan få en trailer igennem til haven.

Min ide er at lave to søjler og der i mellem en overligger der buer som det vedhæftede billede. Problemet er vel bare at eftersom det er en fritstående væg er der jo ikke en hel bygning til at "holde" buen.

Jeg tænker om hele konstruktionen skal laves i en HEB bjælke eller ligende der så bliver beklædt med muresten?

Huset er en hvidmalet murestensvilla så derfor vil jeg gerne have at søjler og overligger skal være muret.

Jeg har også vedhæftede billede af min indkørsel så er det nok lidt nemmere at forestille sig.

Mvh

Claus

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du laver buen i en stålbjælke, som du senere beklæder, vil kræfterne fra buen næsten udelukkende gå lodret ned og ikke som i en traditionel stenbue, hvor kræfterne afsættes i de tilstødende mure, så disse presses ud - alt efter buens form.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis