Hjælp til Rådhusbelægning

Hej,

Jeg vil gerne lægge rådbelægning bestående af 5 cm tykke 40x40 beton fliser samt chaussesten. Jeg har udlagt stabilgrus og stampet men er kommet i tvivl om tykkelsen på afretningsgruset. Kan man lægge 4 cm tykt lag grus, flise ovenpå og de steder hvor der skal være chaussesten, der fjerner jeg gruset og stiller stenene direkte ovenpå stabilgruset? Stenene er forventelig ca 8-9 cm på den ene side.

Mvh

Christoffer

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med 5 cm. tykke 40x40 betonfliser må det være en terrasse eller lignende du laver. Du kan derfor følge denne vejledning: http://www.fc-beton.dk/anlaeg-en-stabil-terrasse_467.html
Det er en fin vejledning, men der står ikke noget om problemet. Det er en ok løsning du selv beskriver Ckristoffer, men jeg ville sørge for et der er lidt tykkere lag med afretning sand. (Det kalder vi faktisk her vest for Storebælt). Det lidt tykkere lag skal garantere at du ikke kommer ned i stabil grus laget. Det er vældig irriterende at skrabe i, og det ligeledes irriterende at få sten blandet med sandet. Så der må helst være 1-2 cm under Chause stenene. Alle fliser lægges ud først. med den rigtige afstand, og så skrabes tilstrækkelig sand op imellem dem til der er plads til chause stenene. Det sidste lille stykke skal de bankes på plads, men ikke så meget at det er mega besværlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis