Lysdæmper til kontakt med korrespondance

Kære LDS'er

Nu er jeg sørme på den igen. Skal have installeret en touch lysdæmper istedet for alm. kontakt (ill. 1+2). 

I øverste rød sidder 1 brun ledning, i øverste sort sidder 1 sort ledning og i nederste sort sidder 2 brune ledninger (ill. 3)

Hvordan forbindes det til lysdæmperen? (ill.4)

Så skal der vel også muffes/byttes om og sættes fjeder (for kip) i venste side af dobb. afbryderen (korrespondancekontakten)?! (ill.5)

Kan simpelthen ikke få denne kontakt længere ud (på nuværende tidspunkt), så kan ikke se farverne på de nederste ledninger. Men hvad skal i så fald muffes/byttes om?

Mvh.

Ash 


Ash
Kære LDS'er Nu er jeg sørme på den igen. Skal... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil forsøge flytte de 2 brune ledninger op, hvor den hvide var. Dog er installationen rigtig stram, fordi ledninger er så korte.. Så jeg må lige have fat på noget installations-kabel til at forlænge ledningerne med. Er det 1,5 mm eller 2,5 mm - sådan noget som sidder i kontakterne?

Ash
Den ene af de 2 brune er sikkert bare en lille kort lus, der går fra den anden klemme med 2 brune i. ´Den kan helt sikkert nå.
Ja det er helt sikkert 1,5 mm2 og man behøver ikke at købe 50 m installationskabel af den grund. Den hvide du lagde ind i bunden kan afmonteres oppe i lampeudtag, og trækkes ud. Så har du et stykke til at forlænge de få cm med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så er det endelig lykkedes mig at få tid og samtidig hentet noget installations-kabel til at få forlænget de de 2 brune, så de er kommet op, hvor hvid var. Har også udskiftet dæmperen Touch IR 350 Uni med en skydelysdæmper 300CR, da pærerne i lysekronen stod og flimrede ved dæmpning med 350 Uni og det gør de ikke med 300CR.

Lige en KÆMPE tak til ALLE herinde for svar - så langt som til nu

Har dog en lille udfordring mere. Når jeg trykker på korrespondanceknappen (nu med fjeder), så tænder lysekronen kort for herefter at slukke kort og tænde igen med den dæmpning som 300CR er sat til.

Er det normalt, at det skal gøre sådan? Tænker ellers, at installationen fungere korrekt, da jeg ikke oplever andre usædvanligheder i køkken/alrum.

Mvh.

Ash3

Ash
Med touch kan du styre lyset op og ned som du oplevede. Med en skydelys dæmper er det mere mekanisk der hvor du stiller lys styrken. Så det kan ikke køre op og ned med fjernafbryder. Om den lige skal betænke sig på den måde husker jeg ikke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis