Ifø cera skal skiftes ud med sign

Jeg skal til at skifte toilet ud.

 

Men er i tvivl om jeg skal have en ny muffe til hullet i gulvet eller jeg bare plopper det nye afgangsrør direkte ned i det gamle.

 

Plejer man at skifte den gummi overgang der formodentlig sidder i det gamle toilet eller genbruger man bare?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige lavet den samme udskiftning her hjemme. Det er en ret simpel opgave. På det Sign toilet jeg købte i Bauhaus fulgte der en ny overgangs muffe med.

Jeg kunne nemt have genbrugt den gamle, men den var knap så "lækker" at arbejde med! 😁

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

jeg tror jeg køber en ny uanset :-)
Takker...

 

Jeg undrer mig stadig over at de ikke kan lave en smartere overgang mellem cisterne og toilet.

Der er på det nye sign stadig en åben revne, som er en rigtig skidt samler.

Som på mit gamle CERA toilet sidder der sådan en form for monteret gummi fuge i revnen.

Undrer mig at man ikke kan lave det ud i et med toilet eller bare smartere..

Hejsa..
Altid nyt, og så lidt fedt rund om.. det er ikke for væskens skyld, men luften hvis det ikke er helt tæt.. Mvh Jan
Det viste sig at det var et P model cera toilet jag havde... var fuldstændig gået mit øje forbi, da afløb var ned i gulv.
men skidt med det.
Det nye med s-lås passer fint, bortset fra at der sad en gummi muffe i gulvafløb som havde større hul end diameter på afløb i nyt toilet.
Regner med at købe en multikvik plastic muffe som jeg propper i den gummimuffe der sidder i afløb.

D.v.s. jeg har så kloak rør i gulvet med en gummimuffe og i den en multikvik muffe og toilet ned i den.
Ja så fik jeg købt multi kvikken.
men suk.. sætter jeg den i den eksisterende gummi muffe så bliver det hele for højt.

Så jeg har taget den siddende gummi muffe op.
Nu er der direkte adgang til støbejerns kloakrør.

Det har de første 8 cm under gulv en diameter på ca. 12,5
Den gamle muffe gik ned og stod på bunden af støbejernsrøret hvor de 12,5 bliver til mindre diameter.
Findes der en gummi muffe der vil passe i det 8 cm dybe hul og som er 12,5 udv. diameter?
Den gamle fandtes jo men havde for stor diameter i toppen (10,5 cm) og passede ikke til mit sign toilets afløb på dia. 10 cm

Når jeg kigger på div. internet sider for sådan nogle muffer, så er der ingen mål på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis