Kia Shuma II 1,6 '03 servopumpe

Hej

Jeg står til at skulle skifte servopumpen i min bror's, da selve hjulet til remmen, er revnet midt over.

Jeg har aldrig prøvet at skifte en servopumpe, men er mere handy end min bror er.

Så her er mine spørgsmål..

1. - Hvordan gør man? (bare kvik-guide)
  2. - Skal jeg bruge noget specielt servoolie, efter jeg har tappet og udluftet systemet? (Synes ikke jeg kan finde noget data, nogen steder)
  3. - Er det noget jeg skal være særligt opmærksom på?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Har du fundet en anden pumpe? for på feks mister auto findes den ikke som del. Men sikkert hos en hugger. Jeg har skiftet på en mazda. Så jeg vil tro at kan du finde pumpen så er det jo bare at skrue den af og sætte den anden på. Kan du ikke få fat i et remhjul og så bare skifte det? Ud fra reservedelslisten så skal der efter fyldes med Dexon III det er så vidt jeg husker den røde gearkasse/servoolie.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har ikke kunne finde nogle reservedele i området, hos hverken hugger eller i butik.
Så måtte til en Kia forhandler og betale 2500 kr. (Av,av,av) for en ny servopumpe, da de heller ikke bare solgte et remhjul.
- Men det lyder jo lige til at skifte, så håber jeg min bror ikke har ødelagt mere :-D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis