Hårdttræ købes hvor

Jeg mangler et stykke 100x100x1000 mm hårdttræ (tørt) hvor køber man sådan et stykke

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nk skovservice i Simmelkær kunne være et bud her i Midtjylland.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hårdt træ, er jo ikke en træsort, men en noget luftigt betegnelse...
Måske du kan specifere det nærmere...

Skal det være massivt, altså i et stykke, eller vil du kunne lime en op af flere lag høvlede brædder?

Jeg gætter på den sidste løsning vil kunne være noget billigere....

Mvh Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 04-10-2016 21:24
Hårdt træ, er jo ikke en træsort, men en noget luftigt betegnelse...
Måske du kan specifere det nærmere...

Skal det være massivt, altså i et stykke, eller vil du kunne lime en op af flere lag høvlede brædder?

Jeg gætter på den sidste løsning vil kunne være noget billigere....

Mvh Njord

Det jeg mangler er bare et stykke træ som er hårdere end fyr og gran. Noget á la bøg eller eg eller evt en eller anden eksotisk træsort. Om stykket er sammenlimet af flere stykker er i og for sig lige meget. Jeg skal bruge det til en mortis jig jeg skal have lavet. Jeg har forbindelse til et savværk hvor jeg kan købe det i eg, men det deer er vigtigt er at jeg ikke skal have det liggende i lang tid for at det er tørt nok til at arbejde med.

Skrevet af robert8900_5 på 04-10-2016 20:28
Nk skovservice i Simmelkær kunne være et bud her i Midtjylland.

Tak robert, ved du om de har tørt træ som er til at arbejde med.

Jeg købte på et tidspunkt stolper 90x90 og skar op, for at bruge til en rundsav...
Du skal være opmærksom på at eksotisk træ har det med at slå sig voldsomt (også selvom jeg fik at vide at det var ovntørret i møbelkvalitet) alt efter luftfugtigheden, så mine stykker på 45x80 blev vind og skæve, af at befinde sig i min garage
Jeg købte dem her

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Det vil jeg næsten tro. Kan laver vidst nok en del restaurering på slotte, og massive plankeborde. Så det skulle undre mig hvis ikke han har det.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg hæfter mig ved??
"Jeg skal bruge det til en mortis jig jeg skal have lavet" - dvs. det er bare et holde/fikseringsværktøj??
Så kan du bruge "hvadsomhelst" ??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg har 5 stk. teaktræ mål godt 1m. x 55 x 130 mm gi et bud på hvad du skulle bruge. Det har stået min. 15 år i mit drivhus og jeg lavede et flagspil til en båd, og der var ingen skævhed at spore. Det befinder sig i Bogense.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 07-10-2016 10:17
jeg har 5 stk. teaktræ mål godt 1m. x 55 x 130 mm gi et bud på hvad du skulle bruge. Det har stået min. 15 år i mit drivhus og jeg lavede et flagspil til en båd, og der var ingen skævhed at spore. Det befinder sig i Bogense.

Tak for tilbuddet, jeg har fundet et sted lige i nærheden hvor jeg kunne få tørt egetræ så problemet er dermed løst.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis