Oliering af ny træterrasse

Jeg har netop fået lagt en træterrasse i hårdt træ, sorten hedder vist Bangkirai.

Jeg er blevet anbefalet Junckers terrasseolie, men skal det være natur, eller teak ? Jeg tænker at det skal være natur, jeg ønsker ikke at ændre træets flotte rødbrune farve, kun bevare den og passe godt på min lækre nye terrasse.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Vi brugte denne til vores terrasse af IPE også en tung træsort. Er indtil videre godt tilfreds.
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Maling-og-Fugemasse/Olie/Kinesisk-olie-2000020852/

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du vælger at træolie i naturfarve mister terrassen hurtigt sin naturlige farve. Du bør vælge en træolie med lidt pigment i. Det er pigmenterne der beskytter træet, mod misfarvning.
Jeg ville ikke bruge Kovas Tungolie, det er en vegetabilsk olie, udvundet af nødder. i brugsvejledningen, skriver de selv "Behandlingen gentages efter behov flere gange om året. Det er særligt vigtigt at behandle om efteråret."
vælger du en farveløs træolie, skal du nok forvente at behandle 1-2 gange om året.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej.
Om det er godt eller ej vil jo vise sig. Det er da muligt at robert8900 ved noget mere om sådan noget. Jeg har bare læst brugsvejlledningen på produktet. Det kommer self også an på hvad det er man gerne vil. Egentlig ville jeg gerne ha at terrassen fik den smukke sølvgrå farve som man ser nede ved havnen. Men jeg kunne se at træet ikke kunne holde til ikke at blive behandlet. Indtil nu er jeg godt tilfreds. Så må vi se til foråret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Super Kovas. Så får du også det resultat du gerne vil have, ingen problem. Det er også et helt andet resultat end det der spørges til. Her ønskes den naturlige farve.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej

Prøver lige en forklarende tekst. Først så undskylder jeg self. for at anbefale et så underlødigt og dårligt produkt. Så er det på plsds. Jeg kan godt læse så når jeg så alligevel anbefalede det så er det fordi at jeg kunne se at jeg måtte vælge. Enten blev den (terrassen) bleg og udtørret eller også ville den med olie. forblive brun og vandskyende. Jeg valgte så det sidste. Selvom jeg af estetiske grunde hellere ville ha den sølvgrå farve. Jeg tror at det er noget andet træ de bruger på havnen. Terrassen fik en tur af det absolut underlødige produkt og står nu efter en sommer lige så "fin" som da jeg lagde det. Men til spørger: Brug endelig ikke dette produkt, jeg vil da nødig være ansvarlig for at junker ikke får solgt sin terrasseolie.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også