Gulv i murermestervilla

Hej alle,

 

Vi har en murermestervilla fra 1935 som vi er i gang med at renovere(lige nu er vi ved at færdiggøre to værelser på 1. salen efter vi har isoleret). Næste skridt er at gå videre til stueetagen hvor vi skal have lavet nyt køkken(hvor vi nu har soveværelse) og derfor vil jeg høre hvad I tænker ville passe af gulv som skal være i de to stuer, gang og køkken? Vi havde tænkt på sildeben, men er ikke helt sikker på om det passer sig til en murermestervilla. Lige nu har vi massive fyrtræsgulve i alle rum, og det sprækker en del rundt omkring og derfor er jeg ikke sikker på at lakken vil kunne lukke det af og er derfor ikke så smart at have i et køkken. Jeg påtænker at lægge gulv direkte oven på fyrtræsgulvet(lave det plant med gulvspartel inden), hvis ikke vi vælger at slibe og lakere det, men ville lige høre hvad folk tænker herinde?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Først og fremmest synes jeg godt et sildbensgulv i god kvalitet kan forsvares i en murmester, selvom de jo typisk er lavet med fyrtræsplank som du beskriver der er nu.
Hvis det var mit hus ville jeg nok prøve at slibe det gamle gulv ned og give lud og lak hvis det nuværende gulv ellers ligger fint.
Jeg ville selv foretrække flisegulv i et køkken, men hvis det ikke er en mulighed kunne et alternativ også være at fjerne det gamle gulv, lægge isolering, varmefordelingsplader og et 35mm massivt plankegulv.

Christian
Vær opmærksom på at lakeret fyr er vanvittig sart. Jeg har det selv i stuen(heldigvis ikke i køkkenet) og det er nærmest klar til genbehandling 2 år efter sidste nedslibning og lakering.
Hej Bralle, er det pga. det er nedslidt?
Nej, det er pga. at hvis man taber noget der er hårdere og tungere end en frossen ært kommer der mærker i gulvet. Men det bliver også hurtigt hærget ved spisebordet, hvor du trækker stole frem og tilbage. Måske er olie bedre til fyr? Det er lettere at reparere på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis