Hjælp til at få gang i varmen

Hej med jer

I april/maj i år slukkede jeg for min pumpe og drejede på sommeeventilen på mit varmesystem. Nu kan jeg så ikke så gang i det igen. Der er fyldt vand på og luftet ud, men jeg kan ikke rigtig høre at pumpen arbejder, så måske den var sat sig fast.

Jeg har taget et billede af pumpen.

Hvad gør jeg? :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de par gange som vores gas fyr ikke har ville starte om efteråret, så har det skyldes snavs i det filter som sider på cirkulations strengen eller som du også selv har forsøgt manglende vand.
filteret kan normalt isoleres med et par stophaner på hver side og derefter åbnes med en skruenøgle...

du har varme i brugsvandet ik?
Den pumpe du viser der. Der kan du skrue den store blanke prop i midten ud og så sætte en lille skruetrækker i den lille kærv i pumpeakslen. Så kan du no få den til at køre igen. Der kommer måske et par dråber vand så bare en klud under. hvis det ikke må dryppe på det der er neden under. det kan være en fordel at køre pumpen nogle gange i løbet af sommeren hvis fyret er slukket.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@NielsChr: Tak. Der er varmt brugsvand - heldigvis, så det er ikke kritisk endnu, men jeg er da glad for, at jeg ikke har ventet med at teste systemet til november

@Kovas: Tak for det. Det lyder som noget jeg skal hjem og prøve. Nu har jeg efterhånden prøvet alt andet jeg kan læse kunne være problemet, så hvis det ikke virker, så er næste stop at ringe efter VVS'eren ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis