Rottesikret foderbræt

Jeg har dette foderbræt som jeg har brugt meget flittigt i en del år, men desværre har fuglene det med at smide uønskede frø på jorden, som desværre tiltrækker rotter. Det vil jeg gerne have sat en stopper for uden at holde op med at fodre fuglene.. Jeg bruger også automater til solsikkefrø og her er der ingen problemer, men med foderblandingerne bliver der kastet en del rundt med maden.
Er der nogen der har bud på et design, som vil forhindre maden i at ryge på jorden? Der behøver kun være adgang for små fugle (så må skovskaden og spætten finde et andet sted).

Mvh Rasmus

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har også måtte opgive, at fodre fuglene på foderbrættet, på grund af de langhalede bæster.
Jeg har også prøvet forskelligt, men uanset hvad, får fuglene spredt rundt om så det lander på jorden.

Vi bruger kun mejseboller for tiden det giver ikke problemer, men desværre heller ikke så mange fugle.


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Rasmus.
Det bedste råd jeg har, nu hvor jeg ser det fine lille hus er, at hæve siderne med en liste el.lign. så der er mindre plads at kaste maden ud på :-) OG vær lige opmærksom på slyngplanten i baggrunden; rotter er eminente klatrere (selv om den sorte er bedre, er vores lidt større brune rotte ingen nybegynder udi klatringens kunst).

Forkert fuglefodring = Flere Rotter.
Mens vi stadig fodrede fugle med frøblanding, havde vi et fritstående foderbræt, som stod på et rustfrit rør, det kan rotterne ikke kravle op af, det var først med træpind, den klatrede bæsterne op af uden problemer.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis