Gulvvarmekreds virker ikke

En af kredsene virker ikke, og jeg har haft telestaten afmonteret og masseret stiften på ventilen. Derefter telestat på igen, men stadig ingen varme i denne kreds. Så skiftede jeg til en ny telestat, men stadigvæk ingen held.

Alle øvrige 10 kredse fungerer fint, så jeg gætter på at ventilen evt. er i stykker og ikke åbner trods at jeg kan skubbe stiften tilbage og den glider fint frem igen. Kan man skifte uden risiko for at vandet fosser ud evt. ved at være hurtig på fingrene (slukker selvfølgelig for hele systemet inkl. pumpen imens)?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mit gæt er at der vil være tryk på systemet så det kan du nok ikke. Du skal tappe af for vand og derefter skifte men det er kun et gæt. Jeg er sikker på at en der har forstand vil kunne svare 100%


 

Hvis anlægget er med trykekspansion, tapper du bare så meget vand af at trykket næsten er faldet til næsten ingenting. Og så skal du bare være rap på fingerne. Det er ikke nogen dårlig ide og lade vandet i anlægget køle ned til 40 grader, det er nemlig mest behagelig for tommeltotten, også selv om der er en gummihanske mellem.

Er anlægget med åben expansion skifter du bare uden og lukke vand af.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis