Skal jeg dække min rensebrønd til?

Jeg har lige fået renset min rensebrønd. Der lå 20 cm jord og 20 cm grus ovenpå, og dem gider jeg helt ærligt ikke at lægge på igen, for så at skulle grave det af igen næste gang. Menøh.... et "hjørne" af brønden ligger sådan set under huset (en tilbygning), og den ligger sådan set også lidt lavt i forhold til det omkring. Så spørgsmålet er vel, om jeg er interesseret i at have "vandreservoir" i / ved fundamentet? 

Billede af brønd ved hus - det er taget lidt skævt, så det er svært at se, at brønden ligger under huset, og det er da også kun få cm det drejer sig om. 

Jeg overvejer at grave en rende i forhaven hen til vejen, da det er hele forhave-delen, der er hævet i forhold til vejen. For at lave afledning. Tænker at jeg vil snuppe grus fra resten af forhaven og lægger i hul og rende. Vil det mon fungere? Eller kan jeg lige så godt lade være? Eller fylde jord i hullet over brønden?

Sådan ser forhaven ud:

mvh. tina

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke der er risiko for et vandreservoir oven over et brønddæksel.
Frank chr. - hvorfor ikke? Lukker sådan en fætter ikke tæt?

Subwoof - umiddelbart tænker jeg at det er et problem at hæve den, når den ligger delvist under huset? Med mindre den bliver flyttet samtidig?

Mvh. Tina

Jeg ville gøre som @Subwoof skriver - det kan sagtens lade sig gøre, selvom den ligger "lidt inde under huset" - du skriver jo, at det er et par cm - det kan det næste rør forsættes uden problem - evt. med en fuge/lim til cement (f.eks det man bruger til at fiksere udendørs belægningskanter). så har du gjort arbejdet 1 gang, og skal ikke mere tænke på det..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej dækslet slutter ikke tæt. Vi har selv en samlebrønd i indkørslen med betondæksel (godt nok kun med 15-20 cm grus over) Den virker fint som sivebrønd/faskine.
Annonce
Frank chr., tak - og fedt, for så behøver jeg ikke at gøre noget ved den nu 😊 så skovler jeg grus hen over den for nu.

Andre - tak, på længere sigt vil jeg gerne have den helt synlig og tilgængelig 😊

Mvh. Tina
Frank chr., tak - og fedt, for så behøver jeg ikke at gøre noget ved den nu 😊 så skovler jeg grus hen over den for nu.

Andre - tak, på længere sigt vil jeg gerne have den helt synlig og tilgængelig 😊

Mvh. Tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis