Lysdæmper og LED

Hej

Er der nogen der kan sige, om IKEA's LED (LEDARE), som er angivet som dæmpbare (alm. E27 sokkel), virker med en alm. LK lysdæmper, eller om man skal købe deres særlige LED lysdæmper (som åbenbart ikke virker med korrespondance)?

Pære: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30305976/

Alm. lysdæmper: http://www.harald-nyborg.dk/p5277/f...emper-hvid

LED lysdæmper: http://www.harald-nyborg.dk/p5338/f...r-led-hvid

Vh Anders


Vh Anders
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

LK lysdæmpere skal have et minimun forbrug på 20 Watt, så vidt jeg ved, så hvis det er flere pære med en samlet watt over 20, så burde det virke.. BURDE, for der er altså forskel på pære, jeg har med vilje købt nogen gode sunflux spots til vores køkken, 6 stk som fungere fint med LK lysdæmper, men de er trækker jo så også 30watt, kun når man dæmper dem helt ned, kan man se nogen af pærene lige går ud mens andre bliver tændt.

I stuen har jeg måtte indse at jeg ikke kan bruge LK dæmperen til en lampe over spisebordet med en 11 watt led pære i, sjovt nok virkede den fint første gang jeg satte pæren i og drejede på lysdæmperen, men få timer senere lavede den ballade og kunne ikke skrue op og ned, kunne kun tænde på halv styrke, tog pæren ud og prøvede igen, så virkede det, og et par timer senere var den gal igen, så det virker ikke

Men de har rigtig nok en dæmper til LED, og det vil jeg tro fungere fint, den koster desværre bare en del.. EDIT. kan se de har 2 forskellige led lysdæmpere, men ingen af dem kan med korespondance, efter hvad jeg kan læse.

Du skal have fat i den nye dæmper fra lk . Der er korrespondance mulig
Den de kalder lysdæmper til LED, skriver de at korrespondance ikke er mulig?
Måske det ikke gør den store forskel, hvis man bare sætter nok lys til, så watt effekten kommer højt nok op. Skal nok have 3-4 lamper i korrespondancen, så kommer nok op på de 20w, så de gamle lysdæmpere vel burde virke

Vh Anders
Skrevet af sinkodingo på 02-10-2016 07:24
Du skal have fat i den nye dæmper fra lk . Der er korrespondance mulig

 

Er det 180 touch ir, du hentyder til, der skriver de også flere steder den ikke virker med korrespondance..

 

https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-lysdaempere/p/lk-fuga-lysdaemper-led-180-touch-ir

 

 

Annonce
Skrevet af Fonzelius på 02-10-2016 09:28
Den de kalder lysdæmper til LED, skriver de at korrespondance ikke er mulig?
Måske det ikke gør den store forskel, hvis man bare sætter nok lys til, så watt effekten kommer højt nok op. Skal nok have 3-4 lamper i korrespondancen, så kommer nok op på de 20w, så de gamle lysdæmpere vel burde virke

Som jeg skrev i mit første indlæg, hvis bare de kommer over 20Watt så virker de almindelige lysdæmpere fint, bortset fra helt nede ved bunden, men igen, det er ikke alle dæmpbare pære der virker lige godt.

 

 

Nej den hedder Touch IR 350 UNI

den kan styres flere steder fra. og fungere derved som en korrespondance
Skrevet af Pizzabager på 02-10-2016 09:47

Som jeg skrev i mit første indlæg, hvis bare de kommer over 20Watt så virker de almindelige lysdæmpere fint, bortset fra helt nede ved bunden, men igen, det er ikke alle dæmpbare pære der virker lige godt.

 

 

En Led skydedæmper burde kunne dæmpe led ved 4W ifølge LK

 

 

Skrevet af sinkodingo på 02-10-2016 09:49
Nej den hedder Touch IR 350 UNI

den kan styres flere steder fra. og fungere derved som en korrespondance

 

Den er ikke ny, og er ikke en LED lysdæmper, den har samme mindste forbrug på 20 watt som de andre, men bruger man flere led lyskilder som overstiger 20 watt er den sikkert fin.

 

Skrevet af sinkodingo på 02-10-2016 10:09

En Led skydedæmper burde kunne dæmpe led ved 4W ifølge LK

 

 

 

ja men det er ikke sådan en jeg har..  og til trådstarter er det heller ikke relevant, da den ikke har korrespondance.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis