Gummifuge i fyrtræsgulv

Hej.

Ville høre om der var nogle herinde der evt kunne hjælpe mig med et lille problem.

Har fyrtræs gulv i hele huset som har fået lud og hvidolie behandling og så er der store gummifuge mellem brædderne.

Da jeg skulle lave det blev det lavet lidt bagvendt. Gulvene blev skibet og behandlet og da det var færdig blev det hele tapet af og fugerne blev lagt i.
Dette blev gjort af den gund at de prøver jeg have lavet med gummifuge i et bræt og prøve at behandle det blev fugerne grå pga luden og jeg kunne ikke få fugerne til at fremstå pæne sorte.

Nu er mit problem bare at jeg har fået lavet en gang som støder op til køkken. Og det gulv er meget mere lyst end det gulv der ligger i køkken stue osv. Så ville gerne have slibet det andet og givet det en ny behandling. Men der er jo bare en sort fuge som jeg ikke har lyst til bliver går. Og det er små 60 kvadratmeter så har heller ikke meget lyst til at fuge om.

Så håber at der måske er en herinde der ved hvad man kan gøre for at fugen vil fremstå pæn sort.
Den fuge jeg har brugt er sikaflex 11fc+

Mvh hamse.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej hamse,

Jeg kender ikke silikones smeltepunkt, men måske man kunne få dem sorte igen ved at stryge dem ?? Det var da en lille test værd....alternativerne er jo nok enten at lude hvert bræt meget meget forsigtigt (pyh) eller som du frygter : skifte fugerne (pyhhh). Evt et andet produkt til at lysne dem, som ikke farver fugerne...eller...hmmm....forsegle dem med voks før behandlingen (som så ikke må komme ud på brædderne). Det var lige en brainstorm, håber den kunne hjælpe/inspirere til en løsning

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis