Service system Honda Jazz

Hej  til Jer.

Vores Honda jazz  indikerer at der skal laves et service A på bilen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at  med at finde ud af hvad det indebærer. Ifølge Honda sælgeren så skal man ha Hondas computersystem for at kunne udlæse de nødvendige service. Jeg kan heller ikke finde en oversigt over service i forhold til km feks som angivet i Hayens Værkstedsmanualer. Bilen er fra 2012 og det ser ud som om man kun kan få ældre bøger til Honda Fit.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hondaklubbens forum er nok det sted der kender svaret.

Der har været en tråd om det før :

http://www.honda-klub.dk/Forum/g/posts/t/2038/Jazz--hvor-ofte-til-service

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013

Hej rasbak.

Tak for dit svar. Der er nu ikke meget gang i Hondafrorum så vidt jeg kan se. Det ser ud til at man generelt acceptere at det kun er honda som kan se service intervallerne. Der var iøvrigt lige et indslag om problemet i tv-avisen. Jeg har sådan en V-cheker 500 som kan aflæse Hondas fejlkoder, men på alle de andre menuer så kommer den med at "der ikke kan oprettes forbindelse chek kablet"

Jeg havde jo håbet at der var en mekaniker som kunne fortælle hvad de værksteder gør som ikke er Honda. Jeg anede ikke at det var sådan da vi købte bilen, som vi iøvrigt er meget glade for.

Synes at det er urimeligt at man ikke selv kan vælge hvilke service dele man selv vil udføre.

Og det undre mig at der ikke er nogen som er klogere på it end mig som har lagt noget ud på nettet. Når man tænker på hvor mange rep videoer man kan finde på you-tube.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
det er nok fordi flere end du tror har brændt fingrene på en Honda

 

Skrevet af uldal på 10-10-2016 14:55
det er nok fordi flere end du tror har brændt fingrene på en Honda

 

Hej uldal.

Brændt og brændt er nok lidt meget sagt. Vi er faktisk rigtig glade for bilen, så der er ikke noget der. Rummelig og super nem at omstille til at laste større ting.

Men det overrasker mig at det er så svært at komme til det service program. Men jeg fandt en rigtig fin repmanual på nettet frit tilgængelig. Her er der angivet serviceintervaller for lande uden for europa hvad det så er. Men i europæiske lande er det meningen at man skal udlæse service i motorstyringen.

Men der er jo ikke bare Honda som der er problemer med. Som skrevet tidligere så var der et indslag i nyhederne om det samme. Her var det vw som man klagede over ikke ville frigi data.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis