Pakgarn ved omløber?

Hej allesammen

Jeg har søgt i forummet, men ikke rigtig blevet helt klog på det.

Jeg skal til at skifte radiatorventiler, men er det nødvendigt at pakke gevindet på omløberen?

 

På forhånd mange tak

Scern

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal ikke bruges pakgarn eller teflon til gevindet ved omløberen. Det er en union, som gerne skulle blive tæt, når det skrues sammen.

fase
Nej ikke på selve omløberen, det er fy fy skamme sig. Men niplen efter omløberen og muffen bør du bruge fehår og paksalve. Teflontape vil jeg stærkt fraråde idet det har en tildens til at blive utæt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
En omløber har jo et indvendigt gevind, som man ikke kan tætne - mener du det udvendige gevind på ventilen, som omløberen på radiatorens rør er skruet fast på?

Jeg har netop afmonteret og genmonteret en radiator, og der var i hvertfald brug for noget pakgarn og salve. Først lidt salve, så lidt garn (meget lidt), og så igen lidt salve og smør det godt ind, alt sammen i gevindets retning.

En lille tip: Omløberen på min radiator skulle skrues HELT i bund med den store svensknøgle, ellers blev det ikke tæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis