Opsætte emhætte på væg af 1 lag krydsfiner + 1 lag gips

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at opsætte en væghængt emhætte på en væg af 1 lag krydsfiner + 1 lag gips?

Jeg er i tvivl om jeg bare kan skrue skruerne direkte i væggen, eller om jeg skal bore huller og bruge plugs, som udvider sig på bagsiden (dem til lette vægge)

Vh Anders


Vh Anders
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også bruge gips-dybler, dem der skruer sig fast i gipsen, som du så skruer igennem og videre ind i krydsfineren. Men vær OBS på om gips dyblerne er dybere end gipsen, så er du lige vidt.

Direkte i krydsfineren (igennem gipsen) skulle nu også have fornuftigt fat i sig selv, med mindre hætten vejer en pokkers masse.

Ellers er det de ekspanderende dybler du skal have gang i.

 

Det er en ret kraftig krydsfiner, lidt under 2cm tyk. Det er de oprindelige vægge af ren krydsfiner beklædt med et eller andet lamineret træfiber, som der så er sat gips udenpå og filt.
Det er en almindelig emhætte :-) ikke nogen mursten eller beton hehe

Vh Anders
Så monterer du bare emhætten med skruer, som er så lange, at de kan få fat i krydsfineren. Brug en 6 til 8 mm. møbelskrue. Dem med et stort hoved, og som skrues fast med en unbrakonøgle.

fase
Nu har jeg hængt den op. Der fulgte nogle lange kraftige skruer med, samt mur-plugs, så borede bare for med et 2mm træbor, og så satte skruerne i. Den sidder ret godt fast, så det er jeg tryg nok ved. De var vidst også 8mm lange, i hvert fald lange nok :-)

Vh Anders

Hehe ja ellers ville den nok falde hurtigt ned :-D Det er selvfølgelig tykkelsen.
Ved i hvilken flexslange man skal købe? Kan jeg bare købe denne er og så 2 spændebånd? http://www.jemogfix.dk/ventilation-...en_9914801

Der står, at det ikke duer til kemikalier og kun op til 80 grader. Kemikalier er nok ikke noget problem, når det er mad  Men hvad med den varme damp?

Der står at den er til emhætter og tørretumblere...


Vh Anders
Ja, du kan roligt bruge den type slange, dampen bliver aldrig over 80°C.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis