Carport: termotag eller trapezplader ?

Hej,

Prismæssigt er de to løsninger noget helt andet men vigtigst for mig er at forhindre dryp fra kondens og samt have isfri ruder på bilen om vinteren. Kan man løse dette ved blot at bruge trapezplader eller skal man investere i de dyre termotag ?

/donnib


 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Etlags trapetz plader vil i visse situationer give kondensdryb, så vil du undgå kondensdryp så skal der termottag på..
Når bilen holder under tag fryser ruderne normalt ikke til, men er carporten meget åben kan det dog nok ikke helt undgås.
Jeg har en næste lukket carport, jeg har ikke oplevet frosne ruder, men lidt fygesne kan forekomme.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Ok tak for svar, jeg kan se at RIAS thermotag er nok den billigste løsning, jeg kan se Icopal laver noget der hedder fastlock, prisen er tæt på at være det samme, nogen der har erfaring med montering af disse to altså er det nemmere med Fastlock end med Thermotag og er der ellers forskelle mellem dem ?

 

Jeg kan i hvert fald anbefale Fastlock løsingen, men selv om du vælger termotag, skal du ikke føle dig sikker på at undgå kondensdryp, men det er dog en betydelig forbedring.
Skrevet af Orla Nautrup på 03-10-2016 01:17
Jeg kan i hvert fald anbefale Fastlock løsingen, men selv om du vælger termotag, skal du ikke føle dig sikker på at undgå kondensdryp, men det er dog en betydelig forbedring.

 

Jo tak Fastlock ser ud til at det kunne være den foretrukne løsning. Har du selv fastlock ? Ummidelbart ser montering meget mere enkel ud end termotag.

 


 

Skrevet af uldal på 03-10-2016 13:29
Du kunne også lægge ståltag med dug under

Ja det kunne man godt, jeg tænkte bare at det blev for mørkt så det var rart med lys men samtidigt er der også ulemper ved denne løsning at det kan blive for varmt i bilen om someren. Jeg formoder at ståltag er billigt ?

 


 

ståltag er ikke specielt billigt, især ikke når det kræver et undertag, men det er mere holdbart end trapezplader. hvis du vælger et termotag, så gå op i min 16 mm, så er risikoen for dryp minimal. der fås både klare og "frostede" plader, men det gir altså nogen varme i carporten. det er dog et spørgsmål om ventilation.
Kig evt også på Willabgardens løsningerne. dem brugte vi med stor succes. Alle priser er incl alt, modsat visse andre leverandører. du bor i Søborg så det er ikke uovervindeligt at besøge deres store showroom i Greve. blot et forslag

 

Men behøver man undertag ? Jeg mener, man kan købe pladerne med antikondens kan jeg se hos profil metal men ved ikke hvor godt det fungerer. Hvad med is på bil ruderne hænger det sammen med kondensdryp ?


 

Vi har 1 lags fastlock på en overdækket terrasse, de er over 30 år gamle, og fejler intet.

 

Hvis du ikke vil have "klare" plader, så kunne tagpap være en god løsning...


Vi prøver igen, i morgen --

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47736' class='af-profile-link'>je_ns</a> på 03-10-2016 15:22
<p abp="1004">Vi har 1 lags fastlock på en overdækket terrasse, de er over 30 år gamle, og fejler intet.</p>

<p abp="1004"> </p>

<p abp="1004">Hvis du ikke vil have "klare" plader, så kunne tagpap være en god løsning...</p>


Hvad er din erfaring med kondens med fastlock ? Din terasse svarer det til en carport eller er den lukket ?

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis