Induktionsplade og strøm i lejlighed

Hej med jer!

 

Jeg skal have lavet køkken, men er i tvivl om hvorvidt der er trukket strøm til at kunne håndtere induktions kogeplade. Jeg vil derfor lige høre jer, om I kan vurdere det udfra mine billeder inden jeg kontakter en elektrikker  

 

På forhånd tak!

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at du har en lysgruppe sikret med 10A, en enfaset gruppe sikret med 10A til vaskemaskine/kogeplade og en enfaset sikret med 10 A gruppe til en ovn.
Til en induktions kogeplade bør du mindst have en gruppe med to faser og nul sikret med 16A. Det bedste ville være en trefaset gruppe sikret med 16A, som så også kunne forsyne ovnen. Det kræver at der er ført tre faser ind til din klemkasse (det er den kasse lige under måleren), men det kan elektrikeren hjælpe dig med at finde ud af.

fase
Tak for svarene begge to - jeg beholder gas-tilslutningen
Du skal have en aut. installatør på sagen da du skal have en ny 3 faset måler , den der sidder på billedet er en 1 faset måler........+ nye gruppeafbrydere og ny installation til køkkenet .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis