Erfaring med Craftsman CM4.42

Hej alle

Er der nogen der har erfaring/kendskab til Craftsman marine motor... ?

Skal have ilagt ny motor hen over vinteren, grundet behov for mere motor kraft og påtænker at købe en Chraftsman CM 4.42.

En 4 cylinder, 42 hk og baseret på en Mitsubishi motor.

Skal erstatte min gamle Volvo Penta MD11C, 23 hk.

Hilsen Alex

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender motoren fra entreprenørmaskiner. Der er de nogen udmærkede slidere.... Men prøv at undersøg hvor mange timer motoren er bygget til. Nogen af dem er "kun" bygget til 3-4000 timer før udskiftning....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ikke noget galt med motoren, men den er uhyggeligt svær at servicere.
Det er næsten ikke til at skifte impeller uden at fjerne oliefilteret. Noget kedeligt, hvis impelleren skal skiftes på søen.
Dette gælder og Vetus og Sole

1691
Hej, den må jeg lige tage til mig igen.
Det er de mindre Mitsubishibaserede motorer, der har denne ulempe

1691

Der er vist ingen tvivl om selve motoren, det er mariniseringen, som man skal ha styr på bl.a. reverset, er det olietryk eller rent mekanisk, selve opbygningen med søvandpumpen, som sikker ikke har fast træk, men trækkes af kilerem, starteren skulle gerne sidde så man kan afmontere for inspektion ( kulskift )
Endelig skal man jo tage stilling til muligheden for senere at kunne få stumper til mariniseringsdele er til stede.
Dette skrevet uden at kende motoren, mere en generel betragtning

Nå jeg kikkede på deres side, fast træk på vandpumpen, og et indtryk af et seriøst firma  reverset ligner et mekanisk, hvilket betyder motor i tomgang ved skift, det kan man lære at leve med.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs
Tak for svar og en generel betragtning..
Den omtalte motor er nu indkøbt og skal monteres af fagmand løbende de næste måneder.
Jeg vender tilbage med en omtale af motor når den er monteret og prøvekørt.

Alex
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det skal nok gå godt, hollændere har godt tag på det, de har jo i mange år haft watermota, som lå i mange hollandske både, fine motorer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Et par korrektioner er vist berettiget.
Det er Vetus, der er fra Holland, Craftman skulle efter sigende blive mariniseret i Indien, Sole' er fra Barcelona.
Watermota var Engelsk.

1691
jeg har i mange år ment watermota var hollandsk, nok fordi jeg kender til et par hollandske både med den motor , sorry.
har lige set tråden igennem og forstår ikke hvor det hollandske kom ind. men hvorom alting er, så gælder det at ting ikke kommer hvorfra man tit regner med.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis