Palisander bord

Har arvet et palisander sofabord, som jeg efter herinde fra, har slebet med sandpapir korn 240 og givet palisander olie.

Det er denne olie jeg har brugt:

http://webshop.rav-ho.dk/productinfo.aspx?itemnumber=17418&menuid=74

Efter at have gjort ovenstående, ser bordet sådan herud i den ene ende. Har jeg slebet for meget på det? I så fald jeg har, kan jeg gøre noget ved det?

 


Mvh.

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har slebet for meget ville du være gået igennem fineren. Det er svært at se, men det ligner rester af lak, som ikke er slebet af.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Så du mener det kan være en gammel skade? Synes bare ikke den var der da jeg fik bordet, men kan jo tage fejl. Jeg har nemlig ikke givet det lak, men olie. Kan jeg gøre noget for at gøre det pænere? Skal jeg slibe mere eller give det endnu mere olie (det har fået olie 5 gange).

Mvh.

Mikkel
Det er meget svært at se, som beskrevet tidligere. Mere olie kan ikke skade, så prøv med det først. Det kan også være rester af silikone, som er en del af mange plejemidler til "brune" møbler. Hvis du har en zieglklinge, kan du prøve at trække den lige så forsigtigt over de matte områder og se om der er noget som slipper. Du kan også forsøge at afrense området med terpentin, som tager voksrester, der også er en del af møbelplejemidler.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis