installation af Vaskemaskine og afstand til vvs-installationer

Hej alle

Jeg skal installere en vaskemaskine i mit køkken, (lejlighed). Den kommer til at stå 2,2 m fra skabet med afløb og vandtilførsel. Mit spørgsmål er: Skal jeg have lavet et nyt tappested tættere på vaskemaskinen, og vil jeg kunne få problemer med afstanden til afløbet?

på forhånd tak

- Elias

E
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt gå an, men det kræver jo i alle tilfælde at både vand og afløbs slanger forlænges. Sørg nu for t få det lavet ordentlig så du ikke står med et vandskade risiko.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

Tak for dit svar.
Jeg tænker at der skal en aquastop på tilløbsslangen, for at tage den største risiko. Det sidste jeg vil risikere, som du siger, er en vandskade. Jeg tænkte også om der var nogle regler el. lign. på området. Slangen bliver jo nok 3m så der også er nok til at man kan trække maskinen ud.

E
Ja aqua stop på tilgang, men afløb skal også forlænges på forsvarlig måde.
Der er ellers ikke nogen ulemper hvad angår tilgang. Men afløbsslange bliver ikke tømt når vaskemaskinen pumper ud. Så det der står i den, løber delvis tilbage i maskinen og kommer med i næste skylning. (nogen maskine har kontraventil der modvirker det) men under alle omstændigheder er det forsvindende lidt så det får ikke nogen betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis