Kantisolering nødvendig?

Hej alle

Hurtigt spørgsmål angående kantisolering ved støbning af nyt betondæk. Jeg har imellem min ujævne sokler (mest indre fundamenter) udlagt 3cm flamingo og puttet polytherm blu ind bagved op imod fundamentet.  Det gør at konstruktionen er blevet lidt bred nogle steder.

Da tømreren egentligt gerne ville kunne komme tættere på fundamenter og ser flamngoen som et dårligt sted at opklodse strøer til gulv overvejer jeg om jeg kan droppe flamingoen igen. Og altså så kun have polyterm blu imod sokler. Dette lag er efter jeg har lagt det blevet et sted imellem 1-5cm tykt.

Jeg anlægger let gulvvarme imellem strøer og betonklolden vil derfor ikke på samme måde være opvarmet. Så jeg tænker den lidt dårligere isolering imod kanter nok ikke giver mig noget problem.

Jeg antager også at polytherm blu er mere fleksibelt end beton og derfor allerede vil optage de små udvidelser der kommer.

 

HVad tænker i? Kan jeg nedtage flamngo uden at det er et problem. Jeg får mureren til at udlægge rionet i morgen, så vil rigtigt gerne høre jeres mening i en fart!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan se at politherm blu også kaldes thermobeton og eps-cemet og sikkert også en masse andet.

Trykstyrken er noget lavere en betons, så jeg tænker umiddelbart at det kan absorbere udvidelser, hvis der da kommer nogle.

Så det jeg er i tvivl om lige nu er egentligt bare, hvorfor der ikke er en eneste beskrivelse af brugen af eps-cement i stedet for kantstrimler som kantisolering ved renovering. Det ør mig utryg i forhold til at gøre hvad jeg egentligt synes virker fornuftigt.
Nå jeg besluttede at hive flamingoen af igen og udelukkende basere kantisoleringen på flamingo cement. Jeg kan ikke finde nogle på nettet der beskriver løsningen, så jeg er måske den første der har fået den ide og gjort det. Så ser vi om det virker

hvordan blev resultatet?

mvh Stig


Selvgjort behøver ikke at blive til en brøller ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis