Hvid belægning/kalk i vaskemaskinens tromle

Hej vores vaskemaskine ser pludselig mærkelig ud. Den har fået en belægning inde i tromlen. Sådan en hvid grå belægning. Har renset og brugt afkalkning efter forskriften men det går ikke væk ??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du prøvet affedtning ?
du kan få specielle affedtnings produkter i supermarkeder eller hos din lokal vaskemaskine pusher.
det koster typisk 60-100 kr for en behandling.

nogle bruger også blot et par opvasketabs, og giver den en kulørvask ved 70 grader, evt med en grydesvamp (plastik) i maskinen.
jeg selv bruger begge typer behandlinger med jævne mellemrum, da det fjerner evt. sur lugt i vaskinen.

efter affedtning giver man den så en afkalkning hvis det skal være rigtig fint.
hvis ikke det virker, så kan du forsøge med knofedt og en grydesvamp
Jeg er enig med NielsChr. Jeg har selv prøvet lignende og tror umiddelbart, at det i mit tilfælde skyldes at bademåtten var blevet vasket på for høj temperatur og noget af det skridsikre i bunden (gummiet) havde sat sig som belægninger i maskinen. Jeg måtte fjerne det med håndkraft og et rengøringsmiddel med slibemiddel i (noget hen af skurepulver).
det kan godt være det er pga. noge underlag. Da min datter er stoppet med ble, bruger vi et liggeunderlag med plastik underlag, og det kan være forklare noget af det.

Jeg har dog også lige kørt et program på 60 grader uden noget tøj i med et brev citronsyre i sæbeskuffen. Jeg tømte filteret bagefter, og det var fyldt med noget gråt hårdt noget, regner med det er kalk. Inden i tromlen så den renere ud og jeg kunne tørre noget af det hvide af. Jeg er spændt på hvad der sker når jeg vasker næste gang og hvis jeg kører en omgang med citronsyre igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis