Tilstandsrapporter, kældre og K3

Vi har en knastør kælder, der af en tidligere ejer er blevet efterisoleret indvendigt lige efter lærebogen om hvordan man ikke bør gøre det: altså lægteskelet, mineraluld og gipsplader.

Det kan jo få enhver byggesagkyndig til at tænke fugt og skimmelsvamp, så spørgsmålet er: vil konstruktionen automatisk udløse en K3, eller vil man tage udgangspunkt i de faktiske forhold, der tydeligt viser, at der ikke er fugtproblemer?

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke den vil blive karakteriseret som en UN'er. Så er den sagkyndige dækket ind.
Forholdet bør fremgå af rapporten og så kan man diskutere den præcise kategori. evt. vil han måle fugtniveauet i væggen og beskrive det.
Det korte af det lange er, at forholdet vil medføre at køberskaren til huset begrænset. De forsigtige typer vil sikkert ikke tage chancen med dit hus, selv om man umiddelbart kan konstatere, at der ingen problemer er.
Det er netop en UN jeg gerne vil opnå. Den kan man tale med køber om, og eventuelt lade hans egen sagkyndige undersøge nærmere, mens en K3 får alle alarmklokker til at ringe hos en køber allerede inden han ser huset.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
UN er de værste. K3 behøver jo ikke være dyrt. En k3 kan være blade i tagrenden så vandet ikke kan løbe ud. Det kan godt være set er fordi jeg Selv er håndværker, men af alle de huse jeg har set på og læst rapporter på, så er se UN der er dem der bekymre mig. En k3 Er lige til at forholde sig til. Problemet, er beskrevet. Og det er nemt at få en pris på en reparation. Så jeg en UN på gips vægge i dit hus. Ville jeg som udgangspunkt automatisk forvente at det hele skulle rives ned, og laves om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis