Trådløst stegetermometer cook & baker

Hej Alle.

Når termometeret er tændt så lyser en diode hver gang der sendes fra følerstationen til hoved display. Nu er det imidlertid holdt op med at virke, Det er sådan at hvis der ikke er føler i senderen så blinker dioden som den skal, men hvis jeg sætter føleren i så ophøre blinket.  Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok ledningen i føleren, der er knækket.

Måske der kan skaffes en ny føler hos Imerco.

Mvh. Ole
Kovas har du overvejet om det kunne være føleren? Har du en mulighed for at måle modstand eller spænding, afhængig af om det er en PTC modstand eller et termoelement, på føleren.

fase
Hej.
Tak for svar.
Den er jo ikke vanvittig dyr så tvivler på at der fåes reservedele. Men det skal da undersøges.
Når jeg måler på føleren i koldt vand ser der der o,22mohm ved 99gr viser den 0,02mohn. Det ærger mig at disse termometre er så dårlige jeg har et stort forbrug af dem da jeg er afhængig af den når jeg laver mad. Jeg tror at dette er det 4.el 5. af slagsen. Det er første gang jeg forsøger at reparere et.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg har hørt om mange der har ødelagt føleren ved, at lægge dem i vand i forbindelse med opvask.

Hvis du ikke behøver ledning, så er et Thermapen et super hurtigt og lækkert termometer.

https://thermapen.co.uk

Mvh. Ole
Hej Kivi.
Det er aldrig kommet i opvasken, bare vasket af under hanen på spiddet. Jeg vil meget gerne ha at men kan sætte det i ovnen og så følge med i hvordan det udvikler sig. Måske er billig elektronik bare så dårlig at det ikke holder længere.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Ja jeg tror man kan være heldig eller uheldig.

Jeg har et trådløst OBH, som har holdt i 10 år nu og det er endda ofte i grillen.

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis