Støjværn til at dæmpe støj fra naboens have

Hej.

Vi bor i rækkehus, og ja.. Vi andre beboere er ikke på så god talefod med naboen i midten.

Jeg har kigget lidt på et støjværn - men jeg er lidt i tvivl om, om det overhovedet vil hjælpe, når det ikke er en bil der kører. 

Grunden til vi ønsker dette, er dels at vi ikke kan være i vores egen have uden at nabeon kommer og banker på døren, og beder os dæmpe os, dels at hun konstant råber af hendes eksmans med døren åbn - den samtale vil vi gerne være foruden.

Er der nogen der har den mindste erfaring med dette? Der er ikke det store om det på Google, og jeg kan faktisk ikke engang finde et sted hvor jeg kan købe et enkelt modul.

På forhånd tak.

Mvh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal lige siges, at vi kun skal bruge ca. 180x400.
Det kan du ikke lyddæmpe dig ud af. Med mindre du vil bure dig selv inde i noget der ligner en industribygning. Mon ikke det er en kop kaffe hun trænger til, sammen med jer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skrevet af ev elmand på 26-09-2016 08:00
Det kan du ikke lyddæmpe dig ud af. Med mindre du vil bure dig selv inde i noget der ligner en industribygning. Mon ikke det er en kop kaffe hun trænger til, sammen med jer.

Gid det var så vel. Damen er helt ude af proportioner, og kan ikke engang acceptere normal støj, der er når folk bruger sin have - underligt at flytte i et rækkehus, men sådan er det. Hun har f.ex. klaget over den naboen på den anden side fordi hun ikke samler hendes hundelorte op. Hendes hund bliver kun luftet i egen have.

Du kan ikke lyddæmpe en have... tænk på hvor svært det er at dæmpe ved en motorvej eller jermbane, uden at det kræver en voldsom investering.
Du kan jo prøve at google udendørs støjværn, og se "hvor billigt" du kan få et "hegn" der så dæmper nogle få db. Det forhindrer jo ikke damen i at feks kravle op på hegnet og råbe over det, eller komme ind til jer og skælde ud.
Så jeg vil også opfordre til dialog... konfrontationer skaber bare yderligere konflikter, og det æder en op på den lange bane.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis