Gulvvarme - styring af !

Hej

Har et stort problem med styring af gulvvarmen - Har lige haft VVS'er inde over, og han konstaterede af det var forkert koblet - med modsat omløbsretning ! Grunden til at jeg tilkaldte ham var at der kom varme i nogle kredse selv om disse ikke kaldte på varme, og han mente at vandet kunne presses den forkerte vej gennem ventilerne, selv om disse var lukket.

Nå han fik det lavet om - men det er ikke blevet bedre. Det eneste sted der endnu har været brug for varme er een kreds (badeværelse) men efter et par dage var der ikke kommet noget varme - så jeg ændrede indstilling på pumpe fra auto til maks (III) - og så begyndte det at give varme - men ikke kun på badeværelset men i det meste at huset så jeg p.t. har ca. 26 gr. - lidt rigeligt og på trods af, at ingen af disse kredse kalder på varme.

Jeg har naturligvis bedt ham komme igen, men er der nogen som har et bud på problemet ville det være rigtigt skønt - det er jo ikke helt gratis med de besøg

Har forsøgt at vedhæfte er par billeder - håber det giver lidt mening.

M.v.h.

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Under de trådløse termostat følerne har du indløbsreguleringen. Man kan skrue de øverste plumpmøtriker af og åbne og lukke for hvor meget vand den skal pumpe ind i de forskellige varme enheder. Det hjalp hvert fald på vores, da vores ikke gav varme i starten og pludselig varmede rumene forskelligt op. Og også helt op til 26-27 grader. Jeg vedhæftet lige en pdf senere, som jeg har lavet. Der forklare det lidt bedre. Vi havde også VVS ude. De troede det var føleren så den blev skiftet, selv om det ikke var der problemet lå.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Hej

Tak for info - men skal ventilerne ikke lukke 100% når der ikke kaldes på varme ? Jeg forstår ikke hvordan der kan komme noget igennem hvis termostaterne er lukkede !
Det er også et hyppigt problem ved sæsonstart, at stifterne under telestaterne hænger, dog oftest i lukket tilstand.

Men prøv at masser dem og se om de kan lukke.

Mvh. Ole
Tak - men har prøvet at massere dem - så har bedt min VVS'er se om han kan skaffe nye - ellers må der nok en ny manifold til !!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis