Ombetrækning af sofa

Hej alle 

Jeg går med tanken om at ombetrække min sofa selv med noget gråt velour/fløjl stof.. Men inden jeg går i gang, ville jeg lige høre herinde først. Er det overhovedet muligt, når jeg aldrig har gjort det før? Jeg har set en masse videoer på Youtube men det er jo ikke heeelt det samme. 

Nogle tips og tricks?

 

Mvh, Michelle

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok den nemmeste sofa man kan tænke sig at ombetrække. Det er ikke fordi der ikke er meget arbejde i det, men fordi den kan adskilles og så har du ens firkantede kasser. Jeg kan se at betrækket er syet ned i hjørnerne, så det er "bare" at pille det gamle betræk af og bruge det til at måle efter.
Så skal du have fat i en god klamme maskine. Enten til håndkraft eller allerbedst til trykluft så du ikke får hånden overanstrengt.
Og du skal så bagefter have syet betræk til puder så det er noget af et projekt til de stille vinteraftener.

Køb nu noget rigtig godt stof, det er ærgeligt at spare på det og sidde med en slidt sofa igen om 2 år. Og jeg kan se at du har hvide vægge, Lille grå gulvtæppe, og hvid gulv. Så jeg ville da se mig om efter lidt farve på sofaen, eller puderne, så¨det hele ikke bliver gråt i gråt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik.
Tusind tak for hurtigt svar!
Det lyder da lovende. Når du siger ordenligt stof, har du så nogle forslag? Har kigget på noget møbel-velourstof fra Stof&Stil. https://www.stofogstil.dk/metervarer/velour/vaevet-velour/moebelvelour-moerk-graa
Tror du det vil holde?

Mvh, Michelle

Stof der er beregnet til møbler bliver udsat for test af en maskine. Det skal ligne langtidsslid af mennesker der bruger det. Man kalder måleenheden Martindale. Stof der bruges i det offentlige (tog og bussser f.eks.) bør have et Martindale over 50000 medens stof til brug i private hjem bør ligge over 15-20000. Det du har kig på lover 25000 så på den måde er det jo ok.

Og farven kan jeg jo ikke diskutere med dig, da det er en smagssag. Men som jeg antyder før, så ville jeg sætte lidt kulør på stuen.

Men der skal godt nok bruges meget, hvis du skal have puder med også.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis