Ny tagkonstruktion/rejsning af tag

Hej,

Bor i et hus med fladt tag i et plan på 160 m2. Huset er fra 1970, taget er ikke fornyet eller renoveret siden huset blev bygget, og tiden nærmer sig derfor for dette.

Eftersom huset er i et plan, og vi gerne vil have mere plads overvejer vi en ny tagkonstruktion med taghældning som vi så kan udnytte som 1 sal.

Er der nogle i dette forum der kan give et estimat / ca pris på hvad det vil koste at bygge ny tagkonstruktion (til senere brug som 1 sal) + tagbelægning i betontegl eller bølgeeternit??
(Opbygning og lukning ikke nødvendigvis indvendigt arbejde)

Årsagen til vore overvejelser er som nævnt at taget formentlig skal have en tur snart, og vi derfor i den forbindelse ønsker at gøre klar til 1 sal og samtidig sikre nyt tag på huset...

Mvh Lasse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke komme med pris, men blot erindre om at det kan være en fordel at tage fat i en energi konsulent. Hvis han kan ind regne en energibesparelse, så er der et ikke ubetydeligt beløb i tilskud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er svært og give en fornuftig pris på sådan et projekt. Men du kan starte med at regne ud hvad det koster i materialer for taget. Altså lægter plader beklædning til gavle og spær. Et spær koster vel ca 1200 leveret og det står for hver 90 cm. Så har du rejst et tag på dit hus og hvis ikke den pris er afskrækkende kan du kigge på gulv og beklædning til overetagen. Det er her er jo bare for at få en retning på projektet.

Umiddelbart vil mit gæt nok være en pris mellem 4000-5500 per kvm alt afhængig af materialevalg og krav fra jeres side.

Jeg ville også samtidig overveje meget kraftigt om jeg havde behov alt det plads der bliver. Det er en stor mundfuld og der er stor risiko for det ikke er rentabelt at udføre sådan et projekt. Eventuelt kunne en mindre tilbygning være til samme pris være bedre givet ud.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for input!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis