LED pærer og lysdæmper

Jeg har installeret IHC Wireless i lejligheden, men har en udfordring på badeværelset, hvor der er 5 indbyggede spots i loftet (dvs ledningen går direkte fra kontakten til spots'ne inde i muren og i det forsænkede loft).

Jeg har prøvet at sætte 3,3 W LED pærer i (GU10), men så flimrer lysene og IHC styringen går ud af funktion. Hvis bare en af pærerne er en halogen 35W, kører systemet fint.

Nogen der kan hjælpe med løsning her?

Jeg har på google læst at man kan sætte en modstand på, så lysdæmperen tror at der er krudt i systemet end der egentlig er. Men hvordan skal denne modstand sættes på og findes der mon en nemmere løsning (f.eks. en modstand med GU10 fatning, som kan sættes mellem fatning og pære)?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den nemmeste er at sætte denne 35W eller lidt mindre på . Modstanden afbrænder bare samme energi uden at du får det mindste gavn af det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Harald Nyborg har nogle ganske udmærkede 7W GU10 LEDs. 7*5 = 35 Watt. Det skulle tilfredsstille din dæmper, der sikkert kræver min. 20 Watt (som LK dæmperne).

Men det vil nok kræve, at du dæmper lyset, ellers bliver det for kraftigt med 7W, når du kun ville have 3,3 W.

Det elmand i øvrigt foreslår kunne jo være 1*35 + 4* 3,3. Du skal bare over de ca. 20 Watt i samlet belastning.

Om det lige er 20 W din dæmper kræver som min. belastning, ved jeg ikke, men det kan du sikkert Google.
Ja et stk. 35w eller 20W og så resten LED Men ulempen her er at det kan give en farveforskel. Så ideen med at sætte større LED i dem alle sammen er værd at prøve men det er ikke sikkert det tilfredsstiller dæmperen. LED kræver forkantsdæmpning og det fremgår ikke hvad dæmperen er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv at bruge deres værktøj til at tjekke hvilke pærer du kan bruge med din Wireless-dimmer:
http://schneider-electric.dimmer-test.com/denmark/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis