En Nilan-klog herinde?

Vi har en gammel Nilan VGU250 som kun producerer varmt brugsvand ud fra aktiv genvinding af den brugte luft. Denne påtænker vi at udskifte med enten en Compact S Polar eller en Combi 300 Polar. Vi er i udlandet store dele af vinterhalvåret, så jeg forventer at kunne slukke for gasfyret og lade Nilan'en holde huset frost- og fugtfrit når vi er bortrejst. Desuden formoder jeg at et sådant anlæg kunne forkorte fyringssæsonen ved at tilføre lidt komfortvarme forår / efterår så man kan undgå at tænde for fyret.

Ulempen ved Compact S er at den fylder et fuldt skab i bryggerset, men omvendt så producerer den varmt brugsvand (vi er to voksne med meget lavt vandforbrug). Så vælger vi en Combi 300 er vi nødt til at lave en separat varmtvandsbeholder, men det er måske heller ikke energiøkonomisk så tosset, eller ?

Kan ikke genemskue om Combi 300'eren er et mere "rigtigt" ventilationsanlæg idet min lægmandsterori siger at den meget begrænsede plads til vekslere og varmepumpe i Compact S'en formodentlig betyder at dette anlæg ikke er så driftsøkonomisk som Combien?

Problemet er at begge disse modeller har den gamle CTS602 styring hvor man i dag kan få en CTS700 styring til Compact-P serien og 300CT. Kan man tilgå en CTS602 via netværk og justere ventilationen denne vej, eller kræver dette en CTS700 styring? For mig vil det være rigtig dejligt/vigtigt at kunne overvåge og justere huset når vi sidder 3.750 km sydpå 

Helt alternativt findes der da et anlæg af andet fabrikant som kan anbefales som alternativ til en Nilan Combi 300 Polar (kvalitets og driftsøkonomisk på højde hermed)? Måske er andre fabrikanter længere fremme styringsmæssigt end Nilan.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis