Indhegning af terasse - nogen gode ideer eller kommentarer?

Vi har to katte som vi ikke er interesseret i skal rende rundt i hele nabolaget så vi har overvejet at indhegne vores terasse som er pænt stor og som både giver mulighed for skygge osv.

Min idé er at sætte stolpespyd i jorden langs kanten af belægningsstenene med ca. 2 meters mellemrum og så fastgøre trykimprægnerede stopler på ca. 1,80 m og afslutningsvis sætte hegn fast mellem disse. Jeg har set stolpespyd til 9x9cm stolper i Bauhaus på 75 cm længde som efter sigende skulle være beregnet til formålet - men er her nogen der har erfaringer med disse?

Jeg har overvejet at støbe stolperne i jorden men er gået bort fra den idé af flere grunde: for det første fordi det vil være et ret stort arbejde idet der er meget vegetation omkring terassen og for det andet fordi jeg gerne vil have en løsning som også kan fjernes igen uden de store sværdslag.

På forhånd tak for input.


Claus fra Lyndby
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer næsten altid til at stå skidt med den ekstra samling imellem stolpespyd og stolpe. Det er langt det bedste at banke stolper direkte ned i jorden. Du kan købe 5 og 7 cm runde stolper (pæle) Og så en pælehammer. (et tungt rør med top i, og håndtag på siden) Hos Bauhaus ser jeg dem desværre kun på 175 cm Men måske kan du finde nogen længere.
I øvrigt tror jeg ikke at du kan holde katte inde uden at der skal være låg på også. De klatrer rigtig godt, de bæster.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi har valgt at købe en hvalpegård og sætte. For at vi kunne lukke vinduerne op måtte vi lave lidt ekstra højde, som ikke er blevet malet endnu. Kattene nyder i hvert fald deres 12 m^2

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også