Hvornår tæller man m2 på 1 sal med skråvægge?

Hejsa 

Jeg har et mærkeligt spørgsmål. 

Jeg er ved at kigge på et hus huset står anført som 160m2 med en stueetage og en første sal med skråvægge. 

Mit spørgsmål går på - Jeg mener at have læst at man først begynder at tælle hele m2 på en første sal når der er en loftshøjde på 1.5m, er det noget jeg bilder mig selv ind? 

Gulvet når nemlig ud til væggen hvor der er 50 cm, fra væg til loft og så stiger den relativt hurtigt jo længere du kommer ind mod midten af huset (går til kip) 

Mvh Thomas Ørts 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du har ret i noget af det. Men højden på de 150cm gælder fra overkant gulv til udvendig tagbelægning. Ikke indvendig loft. Hilsen Martin.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/43828' class='af-profile-link'>Bygningskonstruktør</a> på 22-09-2016 17:17
Hej.
Du har ret i noget af det. Men højden på de 150cm gælder fra overkant gulv til udvendig tagbelægning. Ikke indvendig loft. Hilsen Martin.


Og så er det endda til overkanten af den udvendige tagbeklædning.

Det betyder, at hvis du skifter et tegltag ud med skifer (hvad der vel næppe er nogen der gør), bliver dit hus mindre😀

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Det har du ret i bebyggelsesprocenten bliver jo også større, når man udfører udvendig efterisolering. Som mange ikke tænker over.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Åh - ralle!
Da vi ændrede vores uudnyttede loftsrum til 1. sal, overskred vi bebyggelsesprocenten med hvad der svarer til 0,6 m2. Kommunen ville ikke dispensere og foreslog i ramme alvor at vi rev en tilbygning ned!

Vi fik nu med lodder og trisser nedbragt kvadratmetrene, men sidste år fik vi lagt nyt tag med deraf følgende hævning af taget med 5 cm, så nu er huset blevet 1,2 m2 for stort.

Måske der en dag kommer en kommunal bulldozer og begynder at rive huset ned😀


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce
Der er visse steder hvor man bare "skal holde kæft" Mon der noifensinde er nogen der opdager det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hejsa tak for de mange gode svar

Jeg har bare en mistanke om det underetagen er 94m2 og overetagen 66m2 men synes simpelthen ikke det er så stort, jeg kan ikke få det til at hænge sammen at den skulle 160m2 .

Jeg skal nemlig have en kvist på huset og vil gerne vide hvormeget det betyder m2 mæssigt

Men tusind tak for de gode svar.
Der er lidt ved trappeopgang som man ikke skal tælle med i begge etager. Men se lige selv helt korrekte ordlyd i Bygnings reglementet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Selvfølgelig skal det tages med et gran salt.
Kvisten tæller med i bebyggelsesprocenten. Så den skal omregnes. på det tidspunkt. Har du tegninger på huset? Ellers giv mig en adresse på huset. Så kan jeg se om der forligger nogle.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Beregningsreglerne findes her: http://bygningsreglementet.dk/file/611601/Bilag1.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis