Kia Picanto bruger vand

Hejsa 

En af mine gode venner har en Kia Picanto der bruger vand og efterfølgede bliver for varm.

Vand i køleren synker langsomt - over flere dage.

Der kommer IKKE hvid røg ud.

Man kan ikke se den er våd nogle steder eller drypper.

Der lugter ikke af kølervæske.

Der er skiftet termostat.

Der er skiftet vandpumpe

Der er skiftet termostat og termostathus.

Udlæsning med OBD giver ingen fejl.

Nogen der har en idé om hvor vi skal kigge efter fejl.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jo godt tyde på en defekt toppakning..
Hvordan ser motorolien ud?
Hvis det er en benzinmotor, er det forholdsvis nemt at sætte tryk på cylinderne, med trykluft, så kan man oftes spotte en utæt toppakning.

Jeg havde en utæt køler, den brugte en smule vand, men ikke nok til jeg kunne spotte hvor det kom ud, var ret sikker på det var toppakningen, havde tryk i cylinderne og det afslørede intet, så satte jeg tryk på køleren, den kom en lille tynd stråle, som åbenbart forsvandt ud i det blå under kørslen, da jeg ikke havde kunne finde noget spild.
Men efter den fik ny køler, er der nul vandforbrug....

Vi prøver igen, i morgen --
Olie ser helt normal ud. Den er ikke engang grå/mælket i låget til påfyldning.
Tænkte også at sætte tryk på. Men vedr. utæt køler, så har vi prøvet at lade den stå og snurre i tomgang indtil blæseren begynder at køre, og så burde der vel være lidt tryk på, så man kan spotte en utæthed.
Hvis der skal tryk på "manuelt" skal jeg vel i biltema og købe sådan et sæt?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg skruede trykket på trykluften ned til omkring 1 bar, og afmonterede overløbsslangen på tryk expantionbeholderen, så satte jeg en blæsepistiol ind i slangen, og lavede tryk på kølersystemet på den måde.

Vi prøver igen, i morgen --
tak. det må jeg prøve

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis