Tråden er låst

SR80 drejebænk

Hej, jeg søger en SR80 drejebænk. Så hvis nogen har en i overskud er jeg meget interesseret.

Jakob
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der en til salg på GG, for 4200 kr..
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/drejebaenk/annonce/33847618-sr80-metal-drejebaenk


Ren nysgerrighed hvorfor søger du en SR80.
Jeg har en Boxford, som jeg er utrolig glad for, sådan en kan jeg varmt anbefale...


Vi prøver igen, i morgen --
Hej, tak for interessen!
Jeg har set den på Gul og gratis, den har bare ikke tilspænding så jeg overvejer stadig om den er interessant.
Jeg havde for år tilbage en SR80 og syntes det var en super drejebænk så derfor vil jeg gerne have en igen. Så tiltaler det mig også at den er danskproduceret. Men det kunne også være det bliver en Boxford eller Myford.

Du kender jo nok hjemmesiden (ved faktisk ikke om de laves mere, men det ser jo sådan ud)
http://www.sr80.dk/
SR80 er jo med glidelejer i hovedspindelen, men køre det fint nok?
 


Vi prøver igen, i morgen --
SR 80 er en lille fin drejebænk til hobbybrug, men uden tilspænding er der ikke meget ved den, og selv med er der en omskiftning af diverse gearhjul, det blev jeg godt nok træt af.
Jeg har også haft en boxford, husker ikke type, den kunne det meste og var en rigtig god maskine.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja jeg ville også gå efter modellen af SR80 med tilspænding, og den har jo så også muligheden for at skære gevind.
Inden jeg fik Boxford'en havde jeg i mange år en lille metaldrejebænk uden tilspænding (ikke en SR80) den har jeg drejet meget på, når man først har vænnet sig til det, går det jo fint nok, det var mulighed for at skære gevind, jeg savnede mest...


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak for de mange gode indlæg.
Jeg tror jeres drejebænks-kompetancer ligger langt over mine :-) så jeg har ikke haft så mange overvejelser omkring opbygning mm, men det kan være jeg også skal kigge på andre muligheder for drejebænke.
Jeg har nu fundet og købt en SR80 :-)
Jeg så godt den på auktion og fuldte med i prisudviklingen, den endte med et hammerslag på 8600 kr!? + salær mm. Det er helt vildt. Heldigvis fandt jeg en til noget mindre.
Det lyder godt, var du heldig at finde en med Nortongearkasse til tilspændingen.
Men jeg havde i 30 år en lille metaldrejebænk med håndtilspænding, det vænne man sig til, og så køre det uden problemer.
Jeg skiftede til en Boxford, for at kunne skære gevind.

Det var da en vild pris, den på aktionen ende ud i..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis