Forlængelse ledninger til pendler

Måske et banalt spørgsmål, men here goes:

Jeg har købt to pendel-lamper, som jeg vil have til at hænge over min kogeø.

Der er et lampeudtag i væggen lige under loftet som det her: http://www.lk.dk/produktbeskrivelse...ampeudtag/

Lamperne er dog, så vidt jeg kan se, lavet til at blive hængt op fra udtag i loftet og ledningerne er kun 1.5m lange, hvilket ikke er nok til at nå henover kogeøen.

1. Kan jeg montere begge lamper i samme lampeudtag?

2. Hvis, ja, hvordan laver man så konstruktionen med at forlænge de originale ledninger, så de kan nå henover kogeøen?

Det skal siges at der er tale om betonloft og ikke sænket loft, så det er ikke muligt at trække ledninger over loftet.

På forhånd tak for forslag/hjælp!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Du kan godt montere begge tilledninger i samme udtag.
2. Hvis du ikke vil have en baldakin til at afslutte dine lampeledninger i, bliover du nødt til at skifte ledningen i lampen ud med en tilstrækkelig lang ledning. Lamperne kan du hænge op i et lampeophæng, som findes i flere udgaver, boret fast i loftet.
Du har ikke fortalt meget om dine lamper, så det er ikke nemt at give dig løsninger. Billede af lampen ville være godt.

fase
Tak for svaret!
Det er de her lamper:http://www.bing.com/images/search?q=btc+titan+1&view=detailv2&&id=2F440996AE018636A71BB4DFD107285AFB8121B5&selectedIndex=12&ccid=vJOXQcE3&simid=607988562205475434&thid=OIP.Mbc939741c137fe316b6645dbbfa9f850o0&ajaxhist=0
Der er ikke noget hak i skålen som skjuler tilslutningen (til roset/lampeudtag), men derfor kan man vel godt montere den fra et vægudtag alligevel, eller?
Det du benævner som en skål, benævner jeg som en baldakin. Du kan godt forbinde en ledning fra udløbsrosetten til ledningerne i baldakinen. Afhængig af lampernes placering i forhold til udløbsrosetten, kunne du overveje om det er pænere med en ledning fra udløbsrosetten og til første lampe og derfra videre til næste lampe. Bare et forslag.

fase
Endnu engang tak for svar! Jeg er ikke specielt el-kyndig, så hvis jeg gør som du foreslår, at forbinde den anden lampe med den første i baldakin nummer 1, hvordan gør man så det? Et eller andet samlings-aggregat under baldakin nummer 1 eller hvordan?

Er der ikke nogle muffer i baldakinen til tilslutning af ledninger? Hvis der er det, samles ledningerne bare, og der burde være lys i lamperne. Hvis du tager et billede af baldakinens indre, er der en change for, at du får et mere fyldestgørende svar.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis