2 lag plastik under gulv

Hej er der nogen der kan svare mig på hvorfor der er 2 lag plastik under mit gulv i min kolonihave ?
der ligger 1 lag på hver side af 50mm isolering.. den nederste plastik er tyk og den øverste er lagdelt.. for mig ligner det en fugtspærre og en dampspærre. men det er vel no go ?

Martin
Hej er der nogen der kan svare mig på hvorfor der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak kan desværre ikke finde hans kontaktoplysninger.. der er alt for mange muligheder

Martin
Tak kan desværre ikke finde hans kontaktoplysninger.. der er alt for mange muligheder

Martin
Nu har jeg taget en plade af væggen. Og der er også sp 2 lag plastik findes der en plastik lignende vindpap??

Martin
Ud fra at din gulvkonstruktion er hævet over terræn betyder det at dit øverste lag er en dampspærre/dampbremse og dit nederste lag er en vindspærre, lige som det er udført i dine vægge. Disse skal beholdes eller reetableres. At der er blevet brugt den samme membran indvendig og udvendig kan være en fejl. da den indvendig membran som hovedregel skal være 10 gange tættere en den udvendig membran (bliver målt som z-værdi. (Eksempel. Hvis man anvender Icopal windy facade som vindspærre. som har en z-værdi på 0,75 skal man have en dampspærre der har en z-værdi 7,5. Derved kan man anvende en 18 mm krydsfiner der limes sammen i enderne som dampspærre, da den har en z-værdi på 8,5)
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere