Skapslåger

Hej alle
Tænker der skal ske noget nyt i vores køkken. Så vil have malet alle låger og frunt på skufferne
Er det noget man gør/kan selv. Tænker de skal vaskes af men med hvad, eller slippes af.
Vil bruge en glans 90.
Men bliver det godt, eller skal men lade en prof sprøjt male dem. Vil helst selv, så man kan spare lidt penge 😊

C/L
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først ville jeg undersøge om den gamle maling hæfter fint? Kradser den nemt af? Hvis ja, så kunne i måske undersøge muligheden for at få lågerne sandblæst. Der skal du huske en god grundings maling. Ellers , så kan du jo prøve en enkelt, og se hvad resultatet bliver. vask i grundrens, og bagefter med rent vand. Slib fint med en korn 160-200 til en lidt ru overflade. Jeg ville enten bruge pensel, rulle eller sprøjte. Ikke kombinere. Penslen ville jeg bruge hvis det er til et gammelt køkken, hvor penselstrøj passer i stilen. Rullen, hvis det er en glat låge. Hvis der ikke er for mange almue lister. Ellers må du ud i en sprøjte
Det hele er finer, med lak. Tænker en træ/metal maling glans 90, eller har du et bedre forslag til maling.

C/L
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
prøv at male 1 låge først er du tilfreds med resultatet så er det jo "bare" at male resten, er du ikke 100 % tilfreds så ville jeg selv bruge en proff. jeg har selv fået sprøjtelarkeret vores garderobeskabslåger i hele huset, indvendigt er de jo brugte med udvendigt ser de ud som fabrikesnye. jeg ville ikke selv være kommet i nærheden af at få sådan et resultat.

Rengør med grundrens. Matslib overfladen, (spartel huller hvis nødvendigt) og giv 2 lag grunder, med fin mellemslibning korn 150.
2-3 toplag med fin rulle, hvor der mellemslibes med let hånd korn 200
Det er alfa omega for et godt resultat at bunden er perfekt, den mindste revne/bule/hul/ridse VIL ses i dit endelige resultat.
Og husk så at tørre/hærde tider for de forskellige lag er meget vigtigt.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for opskriften 😊
Hvilken grunder og maling anbefalede du.

C/L
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg har gode erfaringer med både Flügger og Beck og Jørgensen.
Det handler bare om at få noget grunder der "spiller" sammen med topmalingen..altså ikke at vælge olie til det ene og "vand" til dete andet


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Så der jo ingen undskyldning for at gå i gang.
Men kan godt høre, det ikke noget man lige laver på en dag.
Tak for god info 👍

C/L
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også