Tekstilfarve - Hvordan?

Hej
Jeg har en Arne Jacobsen sofa jeg gerne vil farve. Sofaen er rød, men jeg kunne godt tænke mig den koksgrå.
Problemet er at jeg ikke kan tage betrækket af og putte det i vaskemaskinen sammen med noget farve.

Er der nogen herinde der kender til en metode hvor jeg kan farve betrækket mens det sidder på?

På forhånd tak
Morten Nielsen

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha Morten - du har med et kultobjekt at gøre allerede nu, så jeg ville kraftigt råde dig til ikke at ændre noget som helst, hvis du fortsat har værdi i tankerne.

Er det ligegyldigt, hvad jeg også forstår, må andre svare.

Mvh. JørgenE
Morten. :shock:
Jeg har et forslag til dig: Lad os bytte sofa. Du kan få min koksgrå et-eller-andet-fabrikat, og jeg vil hellere end gerne overtage din røde Arne Jacobsen. :twisted: :twisted:

Spøg til side. Du har et stykke møbelkultur, som du aldrig nogensinde må ændre på.

Mvh.
bodker

Hej

Hvad skal sofaen koste-?
smile

Med venlig hilsen

Søren
Hejsa
Jeg har haft nogle stykker at denne sofa så jeg er ikke så bange for at den skal miste noget værdi.

Min ide er stadig at farve den hvis jeg blot vidste hvordan???

Håber nogen har en ide.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
Okay da

Hvis du skulle finde en måde at farve den på, tror jeg at det alligevel mislykkes, fordi stoffet jo bliver fugtig og nok vil trække nogle
misfarvninger igennem fra skummet. Der er måske før blevet spildt div. ting på den og måske blevet renset igen, og dette vil nok trække igennem.
Men du er jo optimistiskog med gå på mod, så jeg håber det lykkes for dig.
Hvis ,så ville det være interesant at høre hvordan og med hvilken resultat.
God arbejdslyst
smile smile

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
Jeg har en ide om at man da må kunne få noget man kan "male" på med pensel/sprøjtepistol eller lign.

Det lyder måske lidt tosset men nogen må da have prøvet noget lignende før...?

Tak for kommentarerne indtil nu.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
Hej
Har du fået sofaen farvet--?? :wink:

Med venlig hilsen

Søren
hej
jeg ville foreslå at du syr et nyt betræk til din sofa. Det bliver måske ikke helt det samme men med lidt tålmodighed og fingerfærdighed vil jeg tro du kan få et ret godt resultat.
Jeg så i et boligprogram på tv2 at designeren fik syet et betræk til en gammel sofa og jeg synes resultatet blev ret godt. tv2 plejer at have materiale lister eller links til programmerne så det var måske værd at undersøge hvis du ikke vil igang selv...
held og lykke med projektet smile
mvh pia

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
Så engang i en "Det er Leth" at han "malede" en barnevogn, med et godt resultat, så du kan få farve til sådanne projekter.

Sniffer  
Hej Morten
Jeg tror ikke at du får noget godt resultat med tekstilfarver, for chancen for at sofaen i stedet bliver brun er stor pga. den nuv. røde farve. Så jeg vil også foreslå dig at sy et nyt betræk.
For mange år siden malede jeg nogle sandfarvede store pudebetræk med en tynd opløsning af plasticmaling. Jeg sprayede det på. Men på sådan en fin sofa vil jeg fraråde det, da du ikke kan være sikker på resultatet.
MVH Hanne
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også